Alle hjerter gleder seg…

Categories Blogg

En liten gutt kommer løpende, med strålende øyne og et stort smil.
Dagen vi alle har ventet på er nå så nær, og alle hjerter gleder seg.
Alle barndomsminner vender tilbake, duften av en trygg barndom våkner på ny.
Det er som om viserne på klokken går bakover, og med ett ser jeg henne klart fremfor meg.

 

En liten jente i rosa kjole, på små barneføtter tripper hun så lett på tå.
Hele livet ligger fremfor henne, en hel verden venter på henne der ute.
Kjente kjære dufter tar meg tilbake i tid, tilbake til en tid hvor bekymringer og sorg enda ikke hadde satt spor.
En spent liten gutt står fremfor meg, en liten gutt som aldri fikk en bekymringsfri barndom.

 

Likevel smiler han, likevel føler han seg trygg.
For selv om døden truer så er kjærligheten større, i et lite hjerte blomstrer den til evig tid. Duften av livet lever videre, en duft av barndomsminner som han en dag vil ta med seg. Pakkene under treet ligger og venter, men den største gaven har en liten gutt allerede fått.

 

Vi har fått enda en jul sammen, og det er den største gaven vi kan få.
Freden er i ferd med å senke seg, duften av pinnekjøtt fyller et lite hus.
Alle bekymringer er et tilbakelagt kapittel, alt som betyr noe er her og nå.
I et lite øyeblikk lukker jeg øynene, en sliten kropp slipper taket under meg.
Julekvelden har aldri vært nærmere, og jeg takker høyere makter for at jeg er her enda…

8 kommentarer

8 thoughts on “Alle hjerter gleder seg…

  1. Som farmor til en jente noen år eldre enn din gutt er det en uutholdelig tanke at hun skulle miste sin mamma eller pappa. Jeg kan skjønne litt hvordan du har det tror jeg. Barn har en egen evne til å leve i nuet men vil nok i fremtiden ta med deg alle de fine barndoms minnene fra både jul og andre opplevelser.Nyt julen og kos deg masse med alle dine🌲😍

  2. Riktig god jul til deg og dine store og små🎄
    Måtte du få mange fine julefeiringer i mange år fremover. Nyt høytiden og kos deg sammen med de nære og kjære.

  3. Dine ord treffer meg i hjerte hver gang, håper julekvelden ble perfekt for dere og jeg som deg takker høyere makter for at jeg atter en gang kan lese om din jul ❤❤

    Ha en fin 1.juledag Vivian og for et vakkert bilde av dere 2 ❤🎅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *