35 minutter gikk så altfor fort…

Categories Blogg

Jeg føler jeg er fanget i en karusell om hvem som har sagt hva, ingen tar ansvar, alle skylder på hverandre.
Det er så mye som skjer om dagene at jeg nesten er i ferd med å jobbe meg i hjel, lurer faktisk på om jeg skal be Nav om lønnsforhøyelse?
Men nå er dere sikkert nysgjerrig på hvordan møte med Byråden gikk i går, jeg har vel holdt dere på pinebenken lenge nok tenker jeg.

Møte gikk veldig bra, vi ble godt tatt i mot fra alle parter.
35 minutter har aldri gått så fort, men vi følte vi fikk fortalt hvordan vi har opplevd denne situasjonen.
Men det jeg spesielt ble glad for var at det jeg ser på som utfordrene med den kommunale ordningen som kommunen nå vil ha oss inn i ble tatt opp til diskusjon, og det var Byråd Husa som lurte på om dette var noe de kunne se på.

Det som gjorde meg veldig rørt når møtet var over var assistenten som ga Byråden et skriv, et skriv om at assistentene sto bak meg i denne kampen.
Valget om å ta med assistenten på møtet var viktig for meg, for da kunne de tale sin sak opp i dette.
Det var et møte som ga meg mye, følelsen av å endelig bli forstått var en stor lettelse.

Hva som skjer videre aner jeg ikke, men vi fikk ihvertfall sagt vårt.
Men det er en ting som irriterer meg, en ting jeg glemte å ta opp.
For i går på møtet fikk vi beskjed om at klagen min enda var til behandling, og det var først når jeg kom ut at jeg begynte å tenke over det.
Det er nemlig noe jeg ikke forstår, hvorfor behandler de klagen når vedtaket jeg klagde på ble ugyldiggjort?

Dere husker sikkert at de ikke hentet ut tilsvaret mitt som jeg hadde sendt rekommandert, og for å få vedtaket opphevet så sendte jeg inn en klage på dette.
Men når kommunen oppdaget feilen fikk jeg et nytt skriv tilsendt, og når jeg leste at jeg bare kunne se bort i fra det vedtaket så tenkte jeg at klagen hadde ført frem.
Men neida, selv om vedtaket jeg klaget på ble forkastet så er klagen min fortsatt under behandling. Og nå har jeg fått et nytt vedtak som jeg må klage på, så da vil kommunen ha to klager de må behandle.

Ja selv advokaten vår tror jeg ble forvirret, og ja du leste riktig.
Vi har nemlig fått tak i en meget erfaren advokat, Tor Omar Nyquist er ansatt i Lippestad firmaet. Så nå føler vi oss trygg på at vi er i trygge hender, og det er kun takket være dere.
For jeg fikk sjokk når jeg gikk inn på Spleisen i dag, 66000???
Den støtten dere gir oss er overveldende, jeg kan ikke få takket dere nok.

Tuuuusen takk for at dere alltid er der, takk for den hjertevarmen dere gir oss.
En hel familie og assistenter takker dere, dette betyr mer enn dere tror.
Klumpen i magen er blitt erstattet av en spent kribling i kroppen, hver kveld ber jeg om at dette skal gå vår vei…

Lykkelig over at møte gikk så bra💜

 

20 kommentarer

20 thoughts on “35 minutter gikk så altfor fort…

  1. Veldig bra! Du kunne legge ut Spleis-adressen på nytt så den er lettere å finne. Ha en fin dag.❤❤❤

  2. Så godt å høre! Vanskelig å huske samt ha tid til å huske alt, men godt at dere fikk et bedre inntrykk nå! Og at dere har fått en advokat! Assistentene dine må være blant de beste! ❤ Varmer at dine ansatte også nesten kan regnes for venner, for venner passer på hverandre ❤

  3. Så utrolig flott å høre at dere nå har fått en advokat som kan hjelpe dere i denne kampen.<3
    Håper alt retter seg for dere og at dere om ikke alt for lenge kan "puste fritt" igjen. Stor klem<3

  4. “Velkommen” til byråkratiet/NAV-verden.. Ang vedtak/klager er det visst en slags “juridisk logikk” bak det som for de aller, aller fleste er ulogisk. Selv med A i sosialjuss og erfaring “fra (nesten) alle sider av bordet” må jeg selv slite for å få tak på “logikken”, og enda mer med å forklare det “på norsk”. Før de blåblå tok over var det til en viss grad mulig, men det har gradvis ført til en større og større labyrint, og selv de som jobber med dette daglig har særlig de siste 3-4 årene ropt mer og mer varsko om at det nå er blitt så rotete og innfløkt at de ikke selv skjønner lovverket/paragrafene de skal jobbe ut fra.

    Bl.a. EØS-saken, og den berømmelige “grill-saken” er bare en av de siste (synlige/åpenbare) eksemplene fra et system som IKKE fungerer…

    Hurra for at dere har fått Lippestads firma til å hjelpe dere – hadde VELDIG lyst til å foreslå de, men kjente samtidig på at det var så mye som kan spille inn, alt fra kjemi til om dere ville ha noen med kontor geografisk nært, at det måtte bli deres valg – ut fra deres behov, ønsker og alt ❤️

    Er ikke alltid så god på å kommentere, men heier med hele mitt hjerte på dere! ❤️

    1. At systemet ikke fungerer har vi smertelig erfart, og du har dessverre rett i at byråkratiet er en uoversiktlig labyrint. Jeg blir så forbanna når jeg tenker på alle som sitter rundt omkring og kjemper mot systemet, sårbare mennesker som må bruke unødvendige krefter på noe de burde fått levert uten å måtte spørre.

      Vi er så evig takknemlig for at vi fikk mulighet til å kontakte Lippestad firmaet, det hadde aldri vært mulig uten den støtten vi nå får 💜Tusen takk Laila for at du følger meg, det betyr uendelig mye 💓

  5. Så flott at dere har fått en advokat som kan jobbe for dere 👍 håper ting faller mer på plass etterhvert, slik at du ikke behøver å bruke energi på slike ting som skulle være en selvfølge.

  6. Jeg er enig i de andre her, for jeg tror heller ikke dere kunne fått noen bedre enn de fra Lippestad. Ikke minst, gir de inntrykk av at de GENUINT bryr seg om de klientene de velger å representere, og for meg ville det vært av avgjørende betydning (uten at jeg egentlig kan sette fingeren på hvorfor det ville vært en sånn huge deal, but never the less..)

  7. Utrolig at kommunen gjør saken din så tungrodd. Jeg skulle like at sjefen med ansvaret i saken blir navngitt, og konfrontert i direkte spørsmål her inne.

    Min lille, store bekymring er at advokaten dere har engasjert er uten særlig erfaring i følge LinkedIn. 3 mnd i et firma er ikke mye, og han er kun fullmektig.
    Erfaring er gull, og veldig viktig, når man skal møte forvaltningen. Da blir som regel «rundene i ringen» mest presise, kortere og færre.

    1. Vi er veldig fornøyd med valget av advokat, utifra de sakene han har hatt tidligere så har han oppnådd gode resultater. Han har hatt Geir Lippestad som veileder, og er godt kjent med problemstillingen mellom kommunen og BPA. Selv om han har hovedansvaret i saken vår så er det firmaet Lippestad som står bak, han er ikke alene i arbeidet med denne saken.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *