Morsdag

Categories Blogg

Gratulerer med dagen til alle mødre der ute. Naboen har kjøpt seg leketøy. Fruen i huset mente det var en smule spesiell morsdagsgave, den var i det minste rød. Men jeg tror nok han har kjøpt morsdagsgave til seg selv. Kjekt var det ihvertfall for både store og små. 


Det hjalp tydeligvis å innføre streik i huset, for maken til oppvartning både i dag og i går har jeg ikke fått på lenge. Gubben for på butikken i går og kom hjem med god mat, snacks som jeg liker og morsdags kake. Han disket og opp med finnbiff gryte til middag i går til mors store glede. 

Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe. Han kan hvis han vil, det får jeg bevis på gang på gang. Jeg fikk til og med se to fotball kamper på TVen uten noen protesterer. Helt utrolig! Både Man.United og Liverpool vant sine kamper, og dermed var humøret på topp hos både mor og datter. 

Nå har vi faktisk spist kake i tre hele dager. Bursdag på fredag, igår kom mine foreldre ut hit, og da ble det kake, og idag er det morsdag. Ingen skal si at vi ikke kan feire begivenheter, vi feirer som aldri før, og jeg elsker det! 

I går introduserte en venninne meg for et spill på Facebook, “quiz planet”. Du spiller med andre på Messenger, og det var både utfordrende og gøy. Problemet er at det går på tid, så det blir ekstra utfordrende for meg ettersom jeg må bruke øynene og spille med. 

Men jeg har ikke for vane å takke nei til en utfordring, så her var det bare å kjøre på! Gleden var derfor stor når jeg fikk det til og faktisk mestret det. Jeg bydde opp til konkurranse med min datter, og da var det gjort. Vi er hektet begge to, og konkurranse instinktet er det ihvertfall ingenting i veien med. For er det en ting som går igjen her i familien, så er det at vi er dårlige tapere hele gjengen. 

Når jeg tenker meg om, så er vi nok dårlige vinnere også. Men heldigvis så har jeg vunnet alle kampene mot min datter hittil i dag, men jeg tror nok hun tar meg snart. Så her har det vært høyt lydnivå til tider. 

Jeg skal bare nyte denne dagen, som mest sannsynlig blir preget av konkurranse og mer kake spising. Håper dere nyter søndagen, og husk nå på å gjøre noe fint for din mor, det fortjener de. God søndag… 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *