Hør, så stille

Categories Blogg

Det ble med ett så stille og faktisk litt kaldere i huset. For idag reiste mine svigerforeldre, disse varme, gode menneskene som gjør alt for at vi skal ha det bra. Svigermor som har stått på kjøkkenet fra hun kom, og disket opp med de lekreste retter. Baket de deiligste kaker og smakfulle desserter. Svigerfar som med sitt smittende humør har klart å bringe frem smil og latter hos oss alle sammen. Han som har raidet butikkene på jakt etter leker og klær, for kun det beste er godt nok for barnebarnet. Dere er fantastiske og det merkes at dere ikke er her lenger. Jeg gleder meg allerede til neste gang vi kan møtes. 

Isak har vært fryktelig lei seg i dag, det ble en brå overgang når besteforeldrene måtte dra igjen. Det er synd avstanden er så stor og at vi treffes så sjeldent. Men da er det godt med Skype og video samtaler over Messenger, det gjør avstanden litt mindre. Idag reiste min datter også. Hun skal feire resten av juleferien hos sin far. Man merker godt at barna er blitt voksne, for denne nyttårsaften blir det bare meg, Isak og min mann hjemme. Alle de andre har planer.

Isak overrasker stadig. Forleden dag pratet vi om fyrverkeri, og da kom det fra den lille tassen : ” Mamma, da må Marcus fyre på rakettene, samme som forrige gang “.  Det er utrolig hva de husker og hva de får med seg. Så nå prater han ikke om noe annet enn raketter. Han elsker å se på “Gubben og katten”(filmen) på Ipad, og der skyter de opp raketter og Isak ler like godt hver gang.Men lyden er litt skummel, og i mangel på hørselvern, så har Isak funnet ut at headsettet gjør samme nytten. Jeg skjønte ingenting når han for en stund siden kom løpende inn døra på jakt etter headsettet, men når jeg oppdaget at naboen holdt på å sage ute, da skjønte jeg det. Det er bra han er løsnings orientert  😁. 

Så nå sitter jeg her helt alene for øyeblikket, helt stille i huset, bare knitringen fra peisen er å høre. Det er vemodig og godt på samme tid, men jeg må bare nyte det så lenge det varer, for det er nok ikke lenge til jeg hører døren åpner seg og den søteste stemmen som roper : ” Mamma, jeg er hjemme”…… 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *