Når kroppen ikke spiller på lag

Categories Blogg

Jeg føler meg ikke bra. Streken i regningen var at Svigermor fikk oppkastsyken natt til første juledag, og nå kjenner jeg at magen min ikke er helt bra. Jeg kan være syk på mange måter, men er det en ting jeg ikke takler så er det oppkastsyken. Det er noe dritt. Jeg er livredd for å ikke få det opp, spesielt siden magemusklene er fraværende. Mitt største mareritt er at jeg begynner å spy på natta og ingen hører meg, jeg vil jo nødig kveles av mitt eget spy. Men jeg vet og at stort sett ordner kroppen opp selv. 

Det kan jo og hende at jeg bare er sliten, jeg håper ihvertfall det. Det er mye som skjer rundt meg til enhver tid, og jeg er ikke vant med det lengre. Stort sett har jeg noen timer alene i hverdagen, men nå er vi mange samlet og det krever litt å følge med på alt. Isak er spesielt aktiv disse dager, når været er dårlig og det ikke blir så mye ute aktiviteter, da stiger energinivået her inne. Stakkars bestefar som virkelig får gjennomgå 😂

Men selv om vi er mange, så er det koselig. Det er fint å se Isak med besteforeldrene sine, hvor godt alle søsknene går overens og finner på ting sammen. Det gir meg en trygghet for fremtiden, en trygghet om at de kommer til å ta vare på hverandre etter at jeg er borte. Min datter pleier å stramme opp brødrene sine og holde de litt i ørene. På julaften så var det hun som krevde at guttene hadde på seg slips og hun ordnet slipsknuten når brødrene ikke klarte det selv. Girlpower!! Men det går andre veien også, storebrødre som vokter over lillesøsteren sin, som henter henne på sene trenings kvelder og som ringer henne og spør hvordan det går. Jeg er selv fra en søskenflokk på fire og begge mine storebrødre voktet så mye over meg at jeg følte til tider at jeg hadde tre fedre. Men de tok meg også med på turer, og det kjekkeste jeg visste var å få være med dem på kjøreturer rundt om kring. Det var ikke fullt så kjekt når de kom og hentet meg på ungdoms diskoteket , og ingen av de jevnaldrende guttene turde og nærme seg grunnet to storebrødre som alltid var i nærheten.Men det har vært trygt å ha de i nærheten. Så derfor er det godt å se at mine barn har noe av det samme forholdet som jeg hadde med mine brødre. 

Så Isak er spesielt heldig som har så mange flotte søsken rundt seg, som passer på han og lærer han både rampestreker og de mer viktige tingene med livet. Det er og vil alltid være noe spesielt med søsken kjærlighet. Jeg og min lillebror har alltid hatt et spesielt bånd, sikkert fordi aldersforskjellen mellom oss ikke er så stor som med de andre. Jeg har alltid prøvd å passe på han, stille opp uansett hva som sto på. Men nå er rollene snudd, jeg føler meg ofte som en lillesøster og at han er blitt storebror. Men sånn er det vel bare når situasjonen er blitt som den er blitt. Så til alle mine brødre, jeg er uendelig glad i dere og takk for at dere alltid er der når jeg trenger dere. Jeg vet det ikke er enkelt for dere og stå og se på at jeg blir dårligere, men dere må vite at jeg setter pris på dere og at det dere gjør for meg er mer enn nok. Jeg setter pris på kontakten vi har, meldinger, tlf samtaler og den tiden vi tilbringer sammen. Jeg håper jeg har vært en noenlunde grei søster for dere , og håper vi kan få dele litt flere opplevelser sammen i året som kommer. Dere er og har vært de beste brødrene for meg, og jeg er veldig glad i dere alle sammen…..

   

2 kommentarer

2 thoughts on “Når kroppen ikke spiller på lag

  1. Flott skrevet Vivian 😀 Håper du snart føler deg bedre og blir helt frisk til Nyttårsaften. Takk for det gamla er det vel dags å si nå. Hils alle fra oss på Forsand – vi ønsker dere alle et GODT NYTT ÅR.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *