Verden står stille…

Categories Blogg

Hvite snøfnugg daler mot bakken

lydløse svever de i luften.

Himmelen er hvit som englevinger

og nå daler litt englestøv ned på oss.

 

Jeg sitter der alene

sitter og føler på hvordan de forsiktig berører mitt kalde kinn.

En vakker melodi kan høres i det fjerne

barnelatter er himmelens melodi.

 

Verden står stille i disse dager

det samme gjør hjertet mitt.

En pause fra sorg

og en pause fra verden.

 

Der og da er jeg bare til

i et lite øyeblikk er jeg i ett med snøfnuggende som daler mot bakken.

Jeg føler meg ubetydelig

i et uendelig stort univers.

 

Jeg ser han komme mot meg

løpende på små barneføtter.

Smilende løper han inn i livet

alt er bra her og nå.

 

Det senker seg en fred

i både hjerte og sinn.

Fremtid og fortid er visket bort

vi er sammen under en himmel full av englestøv.

 

Kjære Gud, la meg bli et englestøv

la meg dale lydløst ned på mine små.

La meg forsiktig kysse de på kinn

varsomt når sorgen blir for tung å bære.

 

Men før det kjære Gud

la meg være i dette øyeblikket

sammen med mine kjære

i en verden som står stille…

6 kommentarer

6 thoughts on “Verden står stille…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *