Våren kommer med en bismak…

Categories Blogg

Tårene sitter løst

de ligger og lurer i øyekroken.

Jeg kjenner hvordan klumpen i halsen vokser

og det er våren sin skyld.

For selv om ting er enklere på denne årstiden

så er det alltid med en bismak i munn.

 

Det er som om alle mennesker våkner til liv i takt med lyset

hageredskapene blir igjen funnet frem, alt vokser og gror.

Lettkledde barn fyller gatene

barnelatter kan igjen høres i nabolaget.

 

Båtfolket gjør seg klar for en ny sesong

og folk strømmer til for å nyte årets første utepils.

Alle tilbringer tiden utendørs

nå skal det ryddes etter en lang og mørk vinter.

 

Men jeg føler meg utenfor mer enn noen gang

for våren påminner meg om hva jeg er blitt.

Alle de tingene jeg pleide å gjøre på våren

kan jeg ikke lenger gjøre.

Nå må jeg sitte og se på at andre gjør det for meg.

 

Så selv om jeg ønsker våren sårt velkommen

selv om jeg også lengter etter lysere og lengre dager.

Så er det alltid med en klump i halsen

for jeg vet at våren vil aldri bli den samme igjen…

2 kommentarer

2 thoughts on “Våren kommer med en bismak…

  1. Jeg skjønner godt hva du mener. Våren er en tid hvor man våkner til liv etter vinterdvalen. Man vil så gjerne være med på gjøremålene,og det og ikke kan delta, må være trist og frustrerende 😪 håper allikevel du får mange fine opplevelser, når våren gjør sitt inntog. Vi har to meter snø, så vi må vente leeenge💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *