Vår nye hverdag….

Categories Blogg

Nå befinner vi oss i en helt ny situasjon, en situasjon som rammer en hel verden.

Alle deltar i en dugnad det aldri er sett maken til, vi viser hver dag at vi står sammen om dette.

Regjeringen åpner pengesekken som aldri før, bedrifter og enkeltpersoner skal reddes.

Våre folkevalgte viser en stor godvilje, noe som selvfølgelig bare skulle mangle.

Alt dette er bra, vi er heldig som har en Regjering som prøver å legge tilrette slik at vi alle skal klare oss gjennom denne krisen.

Likevel er jeg redd for en ting, hvilke konsekvenser vil dette ha for oss i lengden.

For hva skjer når hverdagen er tilbake, og vi skal begynne å gjenoppbygge samfunnet tilbake igjen?

Vil det da bli en hverdag med økte skatter og avgifter?

Vil vi måtte finne oss i at vårt nye samfunn blir dyrere å leve i?

Regjeringen prøver nå å unngå at klasse skille i samfunnet øker, mange får nå den hjelpen de i årevis har bedt om.

Men hva skjer når dette er over? Hva skjer med klasseskillet når pengesekken skal fylles opp på ny?

Jeg er stygt redd for at det blir de svake i samfunnet som vil igjen bli stående som den lidende part.

Igjen blir det noen grupper som trekker det korteste strået.

Det trenger selvfølgelig ikke bli sånn, vi kan jo håpe på at Regjeringen har en plan for å unngå dette.

Men jeg kjenner at jeg er spent, jeg er spent på hvordan vår nye hverdag vil bli.

Nå håper jeg vi først og fremst slipper flere dødsfall, vi har ingen flere å miste.

Men jeg håper også fremtiden blir god, og at den blir god for oss alle….

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *