Timer igjen…

Categories Blogg

“Mamma, det var veldig gøy i går”. Det var det første Isak sa idag når jeg sto opp, ingen tvil om at dagen igår falt i smak. Han fikk ihvertfall oppmerksomhet nok, han bare ropte et navn og de kom løpende. Sønnen til vertskapet viste seg å være litt av en oppfinner, for i løpet av ti minutter og ved hjelp av litt papp, hadde han laget hele nærområdet her til Isaks store glede. Eikås tunnelen, broen, veien, bensinstasjonen og til og med Ole Bull fergen var med.

Fotograf : Trond Reigstad 

 

Ingen kan si at vi ikke tenker på miljøet, her lages det lett resirkulerbare og bærekraftige leker, og selvfølgelig måtte Isak ha det med seg hjem. Jeg ble ihvertfall imponert over mesterverket som ble tryllet frem i løpet av noen minutter.

Men nå sitter jeg bare og teller ned, for nå er det bare timer igjen. Tenk at nå er dagen kommet, om noen timer sitter jeg på festplassen på mitt eget og aller første arrangement! Jeg kan nesten ikke tro det, men dette blir stort for lille meg og oppleve. Det kommer helt sikkert til å bli en følelsesmessig dag, men jeg tror det kommer til å bli en fin liten stund.

Heldigvis har vi mange som ønsker å hjelpe og det betyr mye på en dag som denne. For nervene mine er på høykant, og aller helst skulle jeg bidratt selv med noe praktisk. Det hadde nok roet meg ned litt. Så derfor gjør jeg det eneste jeg kan gjøre akkurat nå, jeg skriver til dere.

Fakkeltog i Bergen er faktisk blitt en realitet, det er ganske utrolig hva man klarer å få til med de rette personene i ryggen. Naboer, venner og familie stiller opp for å hjelpe, og det ser faktisk ut til å bli et bra oppmøte også. Samme personen som inviterte til personalfest og bare to personer kom, samme personen er idag med på å arrangere fakkeltog i Bergen sentrum, det hadde jeg aldri sett for meg for noen år siden.

Men nå er altså dagen her og jeg gleder meg såååå mye. Så nå skal jeg prøve å få i meg litt mat,  og samtidig prøve å roe nervene en smule. Jeg skal prøve og få ut en oppdatering i løpet av kvelden, dere må jo også få være med. Nei nå må dere krysse fingrene for meg og sende gode tanker. Aller helst kunne jeg trengt en sjaman her i dag, Hvor er “Durek” når man trenger han…

Topp  20  Inspirerende  Mammabloggere

6 kommentarer

6 thoughts on “Timer igjen…

  1. Ønsker deg så masse lykke til med fakkeltoget!Er så spent på å få lese om hvordan det har gått.Tusen takk for den fine og meningsfulle bloggen din Vivian.Jeg oppdaget den for en stund siden og den utgjør en forskjell i livet og setter ting i perspektiv.Jeg har grått for deg og ledd med deg og ord blir fattige til trøst men du skal vite at det er mange som er takknemlige for at du skriver og deler med oss.Sender deg en varm høst-klem.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *