Svimeslått begge to…

Categories Blogg

Jeg har hørt om reisemage når man drar til utlandet, men nå har jeg fått erfare at du kan like så godt få det innenlands også.
Kvelden i går fikk en avslutning jeg aldri vil glemme, og det var en avslutning jeg håper jeg aldri får oppleve igjen.

Gubben gjorde seg klar til å få kjerringa i seng, og som vanlig ble jeg kastet over skuldrene til en sterk mann.
Jeg ble plassert på toalettet i noenlunde riktig posisjon, og deretter ble klærne revet av før jeg fikk sukk for meg.
Men det var når gubben skulle bøye seg for å ta av meg sokkene at det skjedde, et høyt smell ga gjenklank gjennom hele hotellet.

Først trodde jeg det var en tett eksospotte fra en bil på yttersiden som plutselig hadde åpnet seg, men det viste seg fort at den eneste eksospotta som var tett tilhørte gubben.
En grønn farge kom plutselig til syne i gubben sitt ansikt, og like etter la han på sprang ut av badet.

Jeg skjønte ingenting med engang, slike plutselige eksplosjoner er jeg godt vant med nå etter 14 år.
Men så kom den sigende, en eim av noe råttent fylte rommet.
En stank som kunne slå ut selveste gammeleriken som gubben sier, og mens gubben hadde rømt fra sitt eget åsted så satt jeg igjen i gasskammeret.

Der satt jeg og holdt pusten når jeg så noe kom krypende langs gulvet, som en ål nærmet han seg badet.
“Leve du kjerring?” kom det fra gulvet utenfor baderomsdøren.
Fremdeles holdt jeg pusten der jeg satt, i frykt for å bli utsatt for gassen som nå sirkulerte i rommet tok jeg ikke sjansen på å svare.

Heldigvis ga det seg etter noe som virket som en evighet, men gubben lå fremdeles på gulvet.
” Hvorfor i svarte ligger du på gulvet og kryper” fikk jeg endelig muligheten til å spørre om, det er nemlig ikke alltid like lett å forstå seg på hva gubben tenker.
Æ lærte en gang på 90 tallet at æ skulle krype langs gølvet  ved røykfylte rom og gasslekkasjer, lufta e mye bedre her nede”.….

12 kommentarer

12 thoughts on “Svimeslått begge to…

  1. Jeg ler litt.😁men burde jo ikke det ,,det var sikkert ikke så greit for deg…har hatt noe sånt jeg og både ja i Syden men og på reise i Norge.GLEMMER DET ALDRI.God tur videre😍😍

  2. Jeg har aldri kommentert før,men nå måtte jeg bare!Du altså…,for en fortellerevne og humoristisk sans midt i det tragikomiske.Har lest bloggen din noen måneder og for et pågangsmot du har!Jeg er såååå imponert over deg og kunne godt tenkt meg å lært litt av din livsholdning!Takk for at du deler,takk for latteren jeg ikke greide å holde tilbake i dag og masse,masse god bedring m/ reisemagen!

  3. Jeg smiler stort her jeg sitter 😀 En veldig lur mann, men stakkars deg 😛 Men du kjenner han jo, og dette er jo sånn man bare MÅ le av når man tenker på det i ettertid også 😀

  4. Jeg dauer 😂😂😂 Du er så god til å skrive!! Bloggen din burde vært samlet i ei bok 🥰

  5. Huffameg😊🙈 – men jeg håper det går bra med deg og at dere får en fin ferie videre, gode du💜

  6. “Leve du kjerring !?! ” … 😀 … Herlig … Ingenting e som litt god gammaldags fisehumor.

    Det ligge ein på min blogg, som eg skreiv tidlig i min bloggkarriere. Heilt tebake te 2015, trur eg … Søk på “Jesus feis og” rett på google, og den dukka opp.

    Forøvrig, så har du et stort komisk talent … Og gubben likar eg bedre og bedre for kvar dag. 😀

    ” – lufta e mye bedre her nede” … Ubetalelig … 😀

  7. Du har en så underholdende og humoristisk måte å skrive på at jeg må ofte le av dere😂 . Han mannen din er jo bare helt herlig med sine artige setninger “leve du kjerring” og “luften er mye bedre her nede”er helt konge. Har blitt avhengig av å lese bloggen din hver dag den er sååå bra.

  8. Du har en så underholdende og humoristisk måte å skrive på at jeg må ofte le av dere😂 . Han mannen din er jo bare helt herlig med sine artige setninger “leve du kjerring” og “luften er mye bedre her nede”er helt konge. Har blitt avhengig av å lese bloggen din hver dag den er sååå bra.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *