Seks år er gått…

Categories Blogg

For seks år siden kom jeg gående inn på fødestuen, totalt uvitende om at livet aldri ville bli det samme igjen.
Alt jeg tenkte på var å endelig få møte deg, ni måneders ventetid var nå over.
9 dager over tiden gikk jeg, du hadde tydeligvis bestemt deg for å holde oss på pinebenken. Aldri har jeg sett din far mer nervøs, alt som betydde noe var at du fikk den beste starten på livet.

Men så gikk alarmen, noe var galt. Rommet ble fylt opp med hvitkedde personer, det hastet plutselig med å få deg ut.
Men selv om panikken spredte seg i rommet så følte jeg på en indre ro, det var akkurat som at jeg visste at det ville gå bra med deg.
Mitt liv var uvesentlig i det øyeblikket, min eneste oppgave var å passe på deg.
Blodtrykket mitt skjøt til himmelsk, og det var da det ble bestemt at epidural var nødvendig.

8 timer etter at vi kom inn så du dagens lys for første gang, en perfekt liten gutt ble lagt på mitt bryst.
To foreldre ble forelsket med første øyekast, dine små blå øyne var som sendt fra himmelen. Med gledestårer på kinn følte jeg meg lykkeligere enn noen gang, livet var fullkomment med deg på mitt bryst.

Jeg tenkte ikke på noe annet enn deg, en delvis lam venstrefot betydde ingenting der og da. Alt som betydde noe var deg, jeg hadde igjen fått oppleve livets største mirakel.
Lite visste jeg at en delvis lam venstrefot skulle bli starten på slutten, helt siden den gang har jeg takket høyere makter for deg.

Min vakre lille gutt, seks år fyller du i dag. I seks år har du gitt meg en glede så stor, livet med deg har gjort meg bedre som menneske.
Den lille gutten med det store hjertet, du gjør meg hel.
Disse seks årene sammen med deg har vært et eventyr, du har vist meg at alt er mulig bare man vil nok. I din verden er ingenting umulig, i et din verden lever jeg som aldri før.

Jeg takker høyere makter for at du kom inn i livet mitt når jeg trengte deg som mest, når mørket blir altoppslukende så er det du som bringer lyset tilbake.
Min vakre lille gutt som vi elsker så høyt, i dag feirer vi deg.
Jeg skulle ønske livet ditt fikk en bedre start, for som i fjor så hadde du kun et ønske som du gjerne ville ha oppfylt.
“Jeg skulle ønske du ble frisk mamma” sa du til meg igår, og igjen kjente jeg hvordan mammahjerte bristet.
Men idag legger vi bort sorgen for et øyeblikk, gleden over livet her og nå er alt som betyr noe. Takknemligheten er stor idag, og jeg håper jeg får lov til å følge deg noen år til…

Gratulerer med dagen lille venn, takk for alt du gir meg 💖

41 kommentarer

41 thoughts on “Seks år er gått…

  1. Nydelige og veldig gode ord du skriver om den skjønne gutten med godt hjerte
    Gratulere håper dagen
    blir fin 💕💕

  2. Gratulerer til minstemann🎉og alle dere andre flotte mennesker,som han har i livet sitt🌺Kos dere i kveld🎂

  3. Gratulerer med dagen til arbeids-, skole-, omsorgs, fotball-, legogutten! 🎉🎊🍰 Håper han får en uforglemmelig feiring til helgen! Og viktigst, han har jo dere ❤

  4. Ååååå, så fint skrevet Vivian. Den kjærligheten en mor har til sitt barn, kan ikke sammenlignes med noe annet. Gratulerer så mye til, og med fineste Isak.😊🎂🎁🎈🎉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *