Så var det på an igjen…

Categories Blogg

Jeg turte knapt åpne øynene mine i dag når jeg våknet , helt siden gubben hintet om spabehandling i går så har jeg prøvd å forberede meg.

Min gode venninne ble sittende i sofaen med et flakkende blikk når gubben varslet om det som skulle komme, vi visste begge hva som ventet denne lørdagen.

Jeg tror hun håpte på at vi var ferdig når hun omsider sto opp, men det tok ikke lang tid før hun skjønte at her var det bare å søke dekning.

For når en velkjent buldring tok over huset kunne jeg høre hvordan min venninne stille listet seg ut på kjøkkenet, et godstog ver på vei så her var det bare å komme seg unna.

 

Buldringen kom nærmere og nærmere , og når skyvedøren gikk opp med et smell så kjente jeg at kroppen min gikk helt i lås.

Hårene på armene reiste seg som på et piggsvin , og jeg kunne kjenne hvordan brystvortene mine igjen krympet seg til det usynlige.

Men nå var det ingen vei utenom , det var tid for ukens dusj!!

 

Dyna ble revet av som et plaster på sår hud , putene jeg bruker som støtte fløy nå plutselig rundt i rommet.

Før jeg rakk og tenke en eneste tanke grep to arbeidshender tak i meg , men i det han skulle rive meg opp av senga så kjente han også det , kroppen min var stiv av skrekk.

“Ka i svarte e det du hold på me, du e jo stiv som en stokk”

Men gubben hadde ikke tenkt å la det hindre han , den stive stokken (altså meg) ble som vanlig kastet over skuldrene på en finnmarking.

 

Problemene begynte allerede når han kom inn på badet , hvordan i huleste skulle han få kjerringa ned i dusjstolen??

For der sto jeg rett opp og ned på gulvet , jeg følte meg som en av de tømmerstokkene gubben hadde hentet fra skogen og som nå skulle ende sine dager i en velbrukt vedkløyver.

Gubben satte meg inntil veggen mens han fant frem dusjstolen , glosene haglet mens han brukte all sin makt på å få en stakkars dusjstol i rett stilling.

Plutselig snudde gubben seg mot meg og stirret meg i senk , både jeg og kroppen min skjønte hva det betydde.

 

Så når en gubbe grep tak i meg gikk kroppen rett over i et annet modus , jeg kunne kjenne hvordan beina mine bare sank sammen under meg.

Bakdelen min ble igjen tredd nedpå dusjstolens eneste hull , så fort at jeg er sikker på at begge r#v skinkene forsvant under meg.

Det klirret i dusjveggen allerede før jeg hadde blitt trillet inn , selv en glassvegg skalv som et aspeløv over det som nå ventet.

Jeg var ikke før kommet på plass når den første iskalde vannstrålen traff meg , på nytt gikk hele kroppen i sjokk.

 

“Det e jo hundre såpeflasker her inne” ropte gubben mens han prøvde å finne frem til shampo og balsam flaska , og igjen bannet han over at skriften på flaskene var på engelsk.

Jeg satt bare og håpet på at han husket hva balsam var på engelsk , for jeg klarte ikke få frem et eneste ord.

For igjen hadde ansiktsmuskulaturen stivnet fast , og igjen må jeg bare referere til et kjent Munch maleri.

Men når gubben like etter grep intimsåpa fikk jeg panikk , den var nemlig ikke tiltenkt hårdotten på topplokket.

 

Like etter kunne jeg konstantere at vaskehallen var åpnet , både jeg og gubben forsvant inn i et såpeboble hav.

Igjen innså jeg at nye dusjsåper måtte skrives på handlelisten , uansett hvor store flaskene er så er de alltid tom når gubben er ferdig.

Kjerringa til gubben skal nemlig glinse som en nypolert  bil når han var  ferdig , her skulle alt av smuss og døde hudceller bort.

Like fort som spa behandlingen begynte var den over , og jeg kom ut av dusjen med et hudlag mindre.

 

Godt fornøyd med egen innsats  grep gubben tak i den minste vaskekluten han kunne finne , kjerringa skulle tørkes.

Før jeg visste ordet av det var jeg igjen plassert i godstolen , men det gikk noen minutter før jeg turte og åpne øynene.

Etter ett par raske blikk kunne jeg konstantere at alle lemmer fortsatt var inntakt , klærne husker jeg ikke hvordan kom på.

Så nå sitter jeg her med nyvasket hår og kropp, gubben har gjort kjerringa klar til 17 Mai…

Rettigheter: tegninger.no
9 kommentarer

9 thoughts on “Så var det på an igjen…

  1. Hehe. Dette gjorde dagen min. Så herlig. Du skriver bare helt fantastisk.
    God denne gubben din.
    Filmet scenene for meg …😂😂😂😂

  2. Fantastisk beskrevet, 👏😄 du skriver så godt.
    Jeg begynte å lese boken din og kunne ikke stoppe før den var ferdiglest. For et innholdsrikt og dramatisk liv du har og har hatt.
    For ei dame, jeg er stum av beundring. For en livserfaring, livsgnist og fighter-evne. Skulle tro du hadde levd et langt liv. 😘

    1. Åååå tusen takk Elin , for en fantastisk tilbakemelding 💖
      Ja jeg har opplevd mye på mine 42 år , litt for mye kanskje 💜
      På mange måter føles det ut som om jeg har levd to liv , et før og ett etter ❤

    2. Åååå tusen takk Elin , for en fantastisk tilbakemelding 💖
      Ja jeg har opplevd mye på mine 42 år , litt for mye kanskje 💜
      På mange måter føles det ut som om jeg har levd to liv , et før og ett etter ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *