Sa ja men ville egentlig si nei…

Categories Blogg

Noen ganger føler jeg at jeg ikke har noe valg , den dårlige samvittigheten gnager i meg konstant. Så når gubben spurte meg om han kunne jobbe overtid i dag sa jeg ja , selv om jeg egentlig ville skrike ut nei. Jobben er hans eneste fristed , det eneste stedet som gir han et lite pusterom fra virkeligheten. Jeg klarte ikke si nei , selv om det ville innebære at jeg måtte klare meg delvis alene i to timer. Mine barn er selvfølgelig hjemme , men de har mer enn nok med å passe en liten gutt. Dessuten er det mandag i dag , og i dag skulle en liten gutt på sin siste fotball trening før sommeren..

Men nå hadde jeg sagt ja , faktisk flere ganger. For når gubben først får et ja så gir han seg ikke , så nå er det tredje gangen på tre dager han har spurt om det samme. Han er som en unge på lørdagskvelden , nekter å gi seg før godteposen er helt tom. Det er nok en av grunnene til at jeg vegrer meg mot å si ja , for jeg vet at han aldri gir seg med et enkelt ja. Likevel kunne jeg ikke akkurat gå tilbake på svaret mitt , her fikk vi klare oss på best mulig vis.

Min datter har begynt på sin sommerferie , men denne uken skal hun hjelpe til på en fotball skole for barn. Litt betaling får hun selvfølgelig , men jeg regner med hun kommer til å være ganske så kjørt etter denne uken. Jeg så nemlig hvor slitsomt hun syns det var å ha barnehagen på besøk , enda hun egentlig ikke gjorde noe særlig. Så jeg regnet med at en drøss med barn på en fotballskole skulle gi henne noe og bryne seg på. I tillegg hadde hun fått ansvaret for å hente en liten gutt i barnehagen , og følge han på fotball trening.

Se videoen under , Simba er den fødte fluefangeren…

Så når hun kom hjem i dag turte jeg knapt å spørre henne om hvordan det hadde gått , hun var nemlig ganske så rød i topplokket når hun kom inn døren her.
” Det var kaos mamma , jeg er helt kokt” 
Hun dumpet ned i stolen ved siden av meg , med håret rett til værs så det ut som om hun hadde løpt gjennom et bombenedslag. Det viste seg at hennes antagelser om at det var litt eldre barn på fotballskolen ikke stemte , 21 gutter i alderen 6-7 år hadde nesten tatt knekken på henne.
” Jeg skal aldri begynne å jobbe i barnehage eller som lærer , jeg skjønner ikke at noen orker å jobbe i slike yrker”

Avslutning på fotball treningen før sommeren , is og sjokolade medalje fikk en liten gutt til å stråle…

 

Men hennes “arbeidsdag” var ikke over enda , for i sofaen satt enda en seksåring (snart ihvertfall) og ropte på hjelp.
“Dadda jeg må ha fotball tøyet mitt , kan du finne det?” 
Tankene mine gikk til gubben i en betongbil , og jeg lurte plutselig på hvordan han hadde taklet det dersom han hadde vært i min datter sine sko i dag. Jeg skulle gitt mye for å se han ha kontroll på 21 seksåringer en hel dag , kanskje jeg skal invitere en hel skoleklasse i bursdagen til en liten gutt for å teste??

Ettermiddagen har nå gått bra takket være to ungdommer , jeg tror gubben skal være glad for at alle bor hjemme enda. Det hadde aldri gått uten dem , og enda bedre vil ting gå når sistemann får lappen på bil. Nå sitter jeg bare pal fremfor TVen , enda en fotball kamp er i full gang. Det eneste jeg lurer på nå er om gubben har tenkt å komme hjem i det hele tatt , jeg begynner faktisk å lure på om han har flyttet inn i en betongbil…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *