Rett skal være rett…

Categories Blogg

Den siste uken har det skjedd igjen, sideanvisningene på blogg.no samsvarer ikke med bloggerne sine tall.
Nå bryr jeg meg lite om hvor jeg ligger på listen, 2 eller 20 plass er for meg det samme.
Men jeg mener virkelig at rett skal være rett, og hvor vanskelig kan det egentlig være?

I går gikk tankene mine til de som ligger under meg på listen, jeg husker selv hvor lite som skulle til før man begynte å klatre på listen.
Ett par hundre sideanvisninger kan være nok til at du klatrer mange plasser når du ligger langt nede, det skal ikke så mye til bestandig.
Jeg trenger ikke gå lenger tilbake enn i begynnelsen på 2020, da var jeg overlykkelig over å ligge blant de topp 30.

Men når tallene ikke samsvarer blir det vanskelig, og dersom de som ligger under meg opplever det samme som meg så må det være fryktelig frustrerende.
Jeg har nemlig hatt mellom 6-8 tusen sideanvisninger hver dag den siste tiden, men ikke ifølge blogg.no.
I dag feks, min statistikk viste i går 7400 sideanvisninger allerede klokken 21 i går, ved midnatt lå jeg nærmere 8 tallet.
Men ifølge blogg.no så har jeg bare hatt 5635 sideanvisninger det siste døgnet, altså mye mindre enn det statistikken min viser.

For meg har det ikke så mye og si, jeg ligger nå stabilt blant topp ti.
Men jeg husker hvordan det var når jeg lå på plass 40, for jeg opplevde det samme også da.
Jeg husker den følelsen av å ikke komme noen vei til tross for at sideanvisningene viste en stabil stigning, og det fordi tallene ikke samsvarer.

Håpet om å nå ut til flest mulig mennesker er noe de fleste bloggere ønsker, men når man til stadighet føler seg forbigått er faren for å gi opp stor.
Jeg har snakket med andre bloggere som opplever det samme, og jeg syns det er trist når noen forteller meg at de tenker på å gi seg fordi de opplever at de blir holdt tilbake.
Den følelsen kan jeg kjenne meg igjen i, og jeg syns det er synd at gapet noen ganger blir så stort fra bloggerne sin statistikk og blogg.no.

Så til dere som kan kjenne seg igjen i dette ta heller kontakt med support avdelingen fremfor å gi opp, selv om dere mest sannsynlig vil få det samme uforståelige svaret som jeg fikk i fjor, så vil det nok hjelpe på at vi er flere som spør.
Vi trenger mangfoldet dere alle er med på å gi denne bloggverdenen, så ikke gi opp for vi trenger dere alle…

12 kommentarer

12 thoughts on “Rett skal være rett…

  1. Hvis eg har problemer med GA går eg inn på den via Kontrollpanelet mitt, klikk “Reset Error” og Lagre. Mulig det hjelper? Eg gjør det inne mellom og det er bare snakk om 2-300 klikk i differanse. Tror dette henger sammen med at GA og Blogg.no ikkje er samkjørt tidsmessig på en måte, totalt på en uka skal det stemme, for noen av klikkene blir lagt til dagen etter, hvis eg ikkje har misforstått 😀

    1. Ja den reset knappen har jeg anbefalt til andre bloggere også, selv vet jeg ikke hvor mye det har for seg egentlig. Jeg har egentlig aldri skjønt meg på disse forskjellene, men noen ganger er forskjellen så stor fra min statistikk og deres. Jeg kan ikke se at jeg får de igjen på neste dag heller, men som sagt så er dette ganske så greskt for meg 😊

  2. Faktisk siste døgn viser min GA ca 200 mindre enn Blogg.no, men i følge Support vil det alltid være avvik enten den ene eller andre veien, men blir det flere tusen så skal jo Support ta tak i det og finne ut hvorfor 😀

  3. Veldig kjedelig når dette skjer, det har skjedd et par ganger for meg å. Jeg ligger jo stabilt en eller annen plass over 50 tallet. Men når man først en dag har MANGE lesere i forhold til vanlig så er det jækla kjipt at det er feil. Som du sier, rett skal være rett og det gjelder jo i begge retninger. Det var ikke noe alright å ligge med 285 lesere når jeg faktisk ikke hadde 100 engang for en tid tilbake.
    Ha en fin dag ❤❤

    1. Skjønner godt at det er kjipt, jeg husker selv hvor irriterende det var når jeg lå lenger nede på listen. Hadde det nå kun vært noen hundre i forskjell hadde jeg kanskje ikke sagt så mye , men når det blir tusenvis i forskjell kan man jo lure på om teknikken svikter.

  4. Jeg skjønner det ikke heller for det stemmer ikke hos meg som regel. Men jeg ga opp. Er happy når jeg er blant hundre selv nederste på listen:)

  5. Jeg hsr ingensteder jeg ksn sammenligne. Jeg ser bare de tallene dom står i parantes inne på blogg.no’s forside/toppliste. Noe annet ser ikke jeg. Hvis det er som du så er det kjedelig iht at jeg akkurat har hatt en greie på bloggen det et klikk/besøk gir en krone til Barnekreftforeningen. Hvis tallene skulle vært høyere så… ja. Kjører en ny runde i dag 😜

  6. Siden siste feil hvor topplista ikke forandra seg på 14 dager har alt vært i orden hos meg. Men utrolig kjedelig når det dreier seg om forskjeller på tusenvis. Aldri opplevd 😂😂 Aldri hatt sååå mange på min side, hos meg dreier det seg om forskjeller på 10-15 stk 😂😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *