Prosjekt mellomgang fortsetter…

Categories Blogg

Jeg hørte gode lyder fra gangen i dag når jeg våknet , det ble tydelig at arbeidet nå hadde tatt seg opp igjen. Det har nemlig hvert arbeidsstopp ett par dager nå , det har ikke hvert mye fremdrift og se. Men jeg hadde ikke tenkt å stå opp av den grunn , for når de først var kommet i gang igjen så skulle ikke jeg ødelegge arbeidslysten. Så jeg lukket øynene med god samvittighet , og sovnet til lyden av tapet som ble revet av veggen.

Klokken ble faktisk 12 før jeg kom meg opp , men så hadde jeg kun et mål for øye i dag. Mitt eneste mål var å rekke tre mila , noe jeg også gjorde med god margin. Så mens arbeidsfolket strevde med en tapet så koste jeg meg fremfor TVen , akkurat slik det skal være spør du meg. Jeg var nesten skråsikker på hvem som skulle ta gullet , Johaug er bare uslålelig når hun er i form. Men det var andre plassen som imponerte meg mest i dag , ingen fortjente det mer enn Weng i dag.

Når det ikke er vær til å være ute så må man bare gjøre det beste ut av situasjonen , og nettopp det har vi gjort i dag. Egentlig var det like greit at det regnet ute i dag , for nå hadde de ingen unnskyldning for å slippe unna arbeidet med gangen. Tapeten ble revet bort av to gode hjelpere , en liten gutt og storesøster har virkelig stått på i dag. Men vi skjønte fort at her måtte det grunning til før malingen kunne begynne , skal det pusses opp så skal det gjøres skikkelig. En liten tass har også hatt det kjekt i dag , når en liten kost ble plukket frem våknet jaktinstinktet til en liten valp.

Plutselig kom min datter inn med malingen jeg hadde plukket ut , og når jeg så fargen oppi bøtta ble jeg sikker på at jeg hadde valgt riktig. Jeg er nemlig så lei hvite og gråe vegger , og det er nettopp disse fargene som omringer meg. Egentlig har jeg lyst til å male stuen også etterhvert , men nå er jeg fornøyd med at mellomgangen får en ny farge. En brunfarge vil skille seg litt ut fra resten , og jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet. Men det jeg gleder meg aller mest til er å kunne dekorere veggene med alle bildene jeg har plukket ut , trappeoppgangen skal virkelig få sitt preg.

Nå står gubben på kjøkkenet og lager hamburgere til kvelds , en perfekt avslutning på en god dag. Enda godt jeg har noen flittige armer og bein rundt meg , ellers vet jeg ikke hvordan dette skulle ha gått. Jeg sliter fortsatt med lav energi , føler meg bare helt utladet her jeg sitter. Men da hjelper det godt på at noen gidder å varte meg litt opp , det skal ikke mye til før jeg blir varm om hjertet…

3 kommentarer

3 thoughts on “Prosjekt mellomgang fortsetter…

  1. Lille Simba var meget tøff når kosten dro seg tilbake, men ikke like tøff når den angrep!😂

    Det er så spennende med oppussing, gleder meg til å se hvordan fargen blir!🤩😊

    Nyt resten av lørdagskvelden, nå er det snart natta her kjenner jeg…😴

    Klem fra Heidi💛🌻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *