Når ingenting gir mening….

Categories Blogg

Jeg ligger her i mørket , en lang dag nærmer seg slutten.
Dagen har som vanlig vært full av følelser , sorg og glede har gått hånd i hånd. Hver dag studerer jeg de , i skjul memorerer jeg hver bevegelse.
Prøver å lagre et bilde av mine kjære , bare i tilfelle det er siste gang.
For hver kveld går jeg til sengs som om den kvelden var min siste , og alt jeg klarer å tenke på er at det finnes ingen mening i det.

 

Mine kjære så slitne ut ikveld , stille var de bare tilstede.
Min datter trøstet en liten gutt som ikke ville sove , mørket var litt skummelt ikveld. Stille lå de i samme seng , en storesøsters armkrok ble tryggheten ikveld. Men alt jeg klarte å tenke var at det burde vært meg som lå i den sengen , det burde vært meg som trøstet en liten gutt. Livet har tatt fra meg den største lykke , og jeg ser ingen mening i det.

 

Hver dag oppdager jeg nye hindringer , hindringer som vokser seg høye som fjell. Hver dag ser jeg at sorgen blir større , en sorg som river opp alle sår på ny. En sorg som spiser deg langsomt opp innvendig hvis du ikke prater om den , en sorg som gir deg pustebesvær hver gang du prøver. Jeg lever med den selv hver dag , men jeg ser den også i øynene på mine kjære. I mørket ligger jeg uten å forstå , aldri kommer jeg til å forstå meningen med det.

 

Livet var full av mening før , det var en mening i alt jeg gjorde.
Jeg gikk på jobb for å skaffe barna det de trengte , jeg ga de trøst når de trengte det som mest. Hver dag gjorde jeg alt for å holde mine små trygg , de var hele meningen med mitt liv. Men nå er tryggheten borte , fremtiden er mørk og dyster , og jeg ser ingen mening med det…

 

14 kommentarer

14 thoughts on “Når ingenting gir mening….

  1. ❤️
    Når ingenting gir mening…, men vit at det du skriver gir mening for meg.

    Tårevåt styrkeklem ❤️

  2. Dette er vondt. Jeg tror vi mennesker alltid vil søke mening i det som skjer. Selv har jeg funnet en form for fred i erkjennelsen av at enkelte ting forblir uten mening. Gode tanker til deg.

  3. Skjønner at det så klart ikke gir noen mening. Men du gir mening for dem rundt deg, det er ikke vanskelig å se, selv om du ikke føler det likt selv lenger. Og de gir mening for hverandre også. En fin storesøster for en liten gutt <3 Gode tanker, håper det kjennes litt lettere igjen snart.

  4. Jeg henger meg på de som har kommentert før meg. I tillegg, mener jeg din verdi går lengre enn som så.. Gjennom bloggen, gir du ALS-syke et ansikt så vel som en stemme, og med økt synlighet, øker også fokus og prioritering av sykdommen.. For hva det måtte være verdt, mener jeg bestemt at verden ville være merkbart fattigere uten deg i den, Vivian <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *