Når formen svikter…

Categories Blogg

“Kom deg inn igjen” sa min mann i går når han plutselig så meg ute. For jeg trosser det meste, selv ikke magetrøbbel kan stoppe meg 🤣Men jeg kjente fort at dette var nok ikke den beste ideen jeg har hatt. Det var bare det at jeg hadde en liten gutt her som hadde mast hull i hodet på meg hele dagen, det er liksom ikke så enkelt å være syk når alle andre er opptatt med å male hus. Isak leker gjerne med assistentene en stund, men aller helst skal mamma være med, syk eller ikke syk, det spiller liten rolle for han.

Så jeg klarte å være ute med han i en liten time, men da hadde kroppen fått nok, og det var bare å komme seg inn i godstolen igjen. Dagen idag er ikke noe særlig bedre, magen har roet seg men kroppen føles energiløs og tappet for alle krefter. Jeg har ikke så mye valg, jeg må bare ta tiden til hjelp. Tross alt så er det bra jeg fikk det nå og ikke neste uke når vi skal reise. Nå bare håper jeg at resten av familien holder seg friske, det blir krise om vi ikke får reist på ferie.

Idag kom regnet, snakk om å jobbe med klokka. For min mann var ute i liften kl. 0800 i morges og malte siste rest. Han var ferdig rett før 12, og en halv time senere kom dråpene fra himmelen. Heldigvis ser det ikke ut som det blir de store mengdene som kommer i dag, og det er bra for vi har nemlig litt småpjusk igjen. Men nå kan jeg ihvertfall legge ut før og etter bilder, og jeg er bare superfornøyd 🤗

Som dere ser så blomstrer blomstene mine like fint enda. De har vokst seg store og fine til glede for oss alle. Isak elsker å vanne de og det har blitt hans faste jobb når solen står på som verst. Han er snar opp for å stikke fingeren i jorden for å kjenne etter om det trengs vanning. Jeg har min egen lille gartner.

Men det må jeg bare si, min mann har virkelig gjort en kjempejobb. Han var kanskje treg med å komme i gang, men når han først startet så gikk det jaggu meg unna også. Det er det jeg hele tiden sier, han kan når han vil. Jeg er bare superimponert og for å ikke snakke om fornøyd. Endelig ser det litt ordentlig rundt oss, endelig har huset fått seg et realt løft, og det gjør meg glad kan du tro.

Så selv om jeg føler meg litt pjuskete om dagen så er jeg lykkelig. Lykkelig over en forvandling så fin, og lykkelig over at nå kan ferien for alvor starte for oss og….

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *