Når bilder sier mer enn ord…

Categories Blogg

Det ble en spesiell avslutning på kvelden i går , like før midnatt spratt gubben opp av sofaen. Der sto han og kikket ut av vinduet , og like etter begynte han å kle på seg.
“Æ må fly litt me dronen kjære , det e så fint ute ” 
Det må ha vært rimelig fint ute for at gubben orket å gå ut så sent , selv lurte jeg på om han hadde fått et illebefinnende. Men ut gikk han , og når jeg fikk bildene skjønte jeg hvorfor.

Det spirer og gror

For en sommer stemning , lyset på himmelen tok nesten pusten av meg. Men det var ikke bare lyset på himmelen som imponerte meg , for et lys i hagen fikk frem smilet på kjerringa.
Husker dere mitt siste solcelle kjøp? En hengende vannkanne med lys i?
Jeg ble nemlig så skuffet når jeg fikk den , for den så slettes ikke ut som på bildet den ble reklamert for. Dessuten måtte jeg vente i en hel måned på den , lite visste jeg at den kom helt fra Litauen. Faktisk trodde jeg det bare var svindel , og jeg tenkte en stund der at pengene jeg hadde betalt var tapt.

Etter fire uker kom den , men når gubben åpnet pakken begynte han igjen og banne. Hva var det nå kjerringa hadde bestilt , hva var dette for noe jalla greier. Det var først igår vi fikk se den i skumringen , og til begges store overraskelse var den litt av et syn. Et aldri så lite kunstverk har jeg fått i hagen nå , den var så fin der den hang. Ikke kostet den mye heller , og selv om kanna ikke var helt som på bildet så lyste den virkelig fint.

I dag har vi ikke gjort noe særlig , likevel var jeg og gubben enige om en ting. Det kom ikke til å bli noe middagslaging her i huset i dag , noen andre fikk ta seg av det gjøremålet. Derfor gikk vi for den enkle løsningen i dag , det ble drive thruen på Mcdonalds i dag. Det ble spesielt en liten gutt glad for , for han elsker nemlig kylling nuggetsene som de har der. 11 stykker klarte han å presse i seg før det var stopp , ikke rart han sovnet i bilen på vei hjem.

Nå sitter jeg og ser på dagens store fotball kamp , Portugal-Tyskland er i full gang. Nok en nydelig dag går mot slutten , ikke ble det regn i dag heller. Så nå gjenstår det å se om gubben springer ut i kveld også , selv om det ser dårlig ut for akkurat det nå. Snorkelyder kan nemlig høres fra sofaen , jeg skal vel bare bli glad dersom jeg kommer meg i seng i kveld….

10 kommentarer

10 thoughts on “Når bilder sier mer enn ord…

  1. Så nydelig kanne, lyser fint og det andre er også fint 👍🤩 Jeg elsker pynt. Ha en super kveld ❤️❤️

  2. Lyset var vakkert, jeg har en datter på 21 som ikke har språk, men hun elsker lys og vann. Vi kan sitte en hel kveld ,og se på vannet som renner ned i kjøkken vasken. For andre er det helt uforståelig ,for oss er det ingenting som gir bedre følelse en kjøkkenkrana .Når vi ser smilet det gir henne

    1. Åååå så vakkert Anne , det er nesten så jeg kan føle den varmen dere føler 🌹💜De små ting blir så viktig når man blir frarøvet sine evner til å kommunisere , og at dere finner glede i noe som mange tar for gitt varmer mitt hjerte💖Tusen takk for at du ville dele dette med meg Anne , jeg måtte tørke en tåre for dere ikveld 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *