Med døden på skuldrene…

Categories Blogg

Hver dag står vi opp , hele familien kjemper seg opp til en ny dag.
En ny dag med de samme gjøremålene , hverdagene går videre uansett.
Jeg er stolt over det vi har fått til , det er nemlig ingen selvfølge at vi etter snart seks år fortsatt klarer å kjempe oss opp.
Seks år med døden på skuldrene er neimen ingen spøk , men livet stopper ikke opp for noen av oss.

 

Vi har klart det jeg aldri trodde var mulig for seks år siden , alt jeg så da var mørke.
At vår nye hverdag skulle bli “vanlig” for oss hadde jeg ikke sett for meg , men nå sitter vi her seks år etter og tenker ikke så mye over det.
Vårt nye liv er blitt til det normale , som alle andre står også vi opp til en ny dag.

 

Hele familien har sine rutiner de følger , de har en hverdag som gir mening.
Midt opp i alt det meningsløse grep vi fatt i det eneste som kunne redde oss , de grå hverdagene.
De små grå hverdagene som vi før bare ville ha overstått ble plutselig det eneste normale vi hadde igjen , og nå er det de vi ikke hadde klart oss uten.

 

Så når jeg la meg i går følte jeg på det igjen , en varme spredte seg rundt inni meg som en ustoppelig flamme.
Alt jeg følte på var en stolthet , en stolthet over at vi fortsatt klarer å kjempe på.
Tanken på å gi opp har aldri eksistert , til tross for alt så står vi opp hver dag.
Alle vet hvilken vei det går , en dag vil en sykdom vinne.
Men enn så lenge kjemper vi på , vi gir oss ikke så lenge livets veier ligger fremfor oss , og det gjør meg stoltere enn noensinne…

8 kommentarer

8 thoughts on “Med døden på skuldrene…

  1. Det er så rørende og sterk lesing, du har en tanke på livet som bare er å beundre. Dere er en fantastisk familie som vet å ta vare på hverandre og du, du er bare så amazing ♥️♥️♥️

  2. Du er en inspirasjon. Jeg tenker at man tar livet som en selvfølge, men det er ikke det. Vi får bare gjøre det beste ut av de dagene vi får tildelt her på jorden. Din familie og du er fantastiske alle sammen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *