Livet er for kort…

Categories Blogg

Jeg hater denne ventetiden, det føles som om hele livet mitt er satt på vent.
Livet er så altfor kort, for kort til at jeg stadig skal være nødt til å kjempe en kamp mot systemet.
Hver dag kjemper jeg en kamp mot klokken, og for hver dag som går kommer jeg nærmere mitt siste endestopp.

 

Noen ganger blir jeg bare så forbanna, forbanna på at alt skal være så vanskelig. Det er ikke snakk om å gjøre det lett for folk, byråkratiet er som en labyrint du aldri kommer deg ut i fra.
Det er ingen som opplyser deg om hvilke rettigheter du har, alt må man finne ut av selv.

 

Alt jeg gjør er å vente, og mens jeg venter blir tikkingen fra klokken høyere.
Jeg har ikke tid til dette tullet, hvorfor kan ikke jeg bare få leve mens jeg enda kan?
Hele tiden føler jeg at jeg må bevise at jeg fremdeles er oppegående, jeg må stadig bevise at jeg har selvinnsikt overfor de som bestemmer.

 

Hvorfor kan de ikke bare la meg få fred, alt jeg ber om er litt ro til å leve mens jeg enda kan.
Er det egentlig så mye forlangt?
Livet utenfor fire vegger forsvinner mens jeg venter, jeg skulle gjerne levd livet istedenfor å kjempe en endeløs kamp mot systemet.

 

Livet er hardt nok som det er, livet med ALS er en kamp i seg selv.
Alt jeg ønsker er stabilitet og ro, alt jeg ønsker er trygghet.
Men nå sitter jeg her og venter, redselen for fremtiden har aldri vært større…

Tusen takk til alle dere som har gitt et bidrag til advokat utgifter, det betyr uendelig mye for oss💜 Spleisen finner du ved å trykke på linken under…
https://www.spleis.no/project/192509/history 

9 kommentarer

9 thoughts on “Livet er for kort…

  1. Vett du ka, Vivian ? … Nå ska du ta å stappa den redselen ned i en liten matboks og setta lokket godt på.

    Så tar du og Gubben å ser ein god film sammen ikveld. Nyt livet. Og ikkje tenk. Siderhusreglene, den kan anbefales på det sterkeste. Latter, glede, tårer og finfin story.

    Detta ordna seg. Og då kan man lika så godt nyta ventetiden også.

    Ikkje sant ? 😃😃👍💖💖

    1. Jeg prøver virkelig, men akkurat nå er det mye arbeid som må gjøres. Svare på mailer og henvendelser fra både media og advokat, men når ting roer seg så skal jeg jaggu finne frem vinglasset💖

  2. Jeg forstår godt at du bekymrer deg. Men forsøk å senke skuldrene litt. Dere har vist muskler. Advokat fra Lippestad gir respekt.
    Byråden virket det som instruerte kommunen å se på saken en gang til.
    Det kommunen antakelig arbeider med nå er å finne en måte hvor dere blir fornøyd med tilbudet samtidig som det ikke vil fremstå som om kommunen har tapt eller må gi seg.
    Tipper det ikke kommer noe konkret før ut i neste uke.

    1. Lettere sagt enn gjort, og jeg er stygt redd for at du får rett. Kommunen må gjerne prøve å gjøre oss fornøyd, men uansett hvor mye de prøver så får jeg ikke hjelp utenfor kommunen, og så lenge det er regelverket så kan ikke vi gå med på det.

      1. Forstår at det er lettere sagt enn gjort å senke skuldrene.
        Forstår og at det er punktet med hjelp utenfor kommunen som er viktig for deg. Det å kunne styre livet ditt selv uten byråkratiske upraktiske begrensninger.
        Regelverk ta tid å endre. Men det å finne smidige løsninger som fungerer for den enkelte bruker burde la seg løse.

  3. Skjønner at dette tar på og at ventetiden er lang. Håper at du husker på å kose deg litt innimellom alle mail og henvendelser du går igjennom. Krysser alle fingre for at alt dette blir det beste for deg og dine behov. DU fortjener det virkelig og det skulle i den perfekte verden aldri vært et spørsmål engang angående det.
    Klem fra meg ❤❤❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *