Korona forfall i fire år…

Categories Blogg

Jeg er like nervøs hver morgen

hva venter meg idag?

På natta noe skjer

jeg klarer snart ikke mer.

 

Jeg kniper øynene igjen

når jeg står opp.

Speilet viser mitt sanne jeg

men det fins nå grenser, selv for meg.

 

Noe kommer

og noe går.

Min kropp er forvandlet

til et stort hår.

 

Fra apene vi stammer

og det er faktisk sant.

For en pels dekker

jeg føler meg langt ifra lekker.

 

Dere går i joggebukse

jeg går i telt.

Luftehull må lages

så jeg ikke blir kvelt.

 

Huden min er brun

hele året rundt

Eller kanskje den er gul

jeg ligner på Trump..

 

Bakdelen er et syn

gubben er ikke i tvil

Ræva har vokst

den er større enn en lastebil.

 

Brystene henger der

nede på gulvet et sted

opp må de plukkes

oooops der falt ene ned.

 

Neglene må klippes

men ingen tør

vinkelsliper må brukes

det spruter glør.

 

Vår skaper må ha tatt fri

den dagen jeg ble lagd

Gubben er enig

det er nesten en bragd.

 

Gubben titter seg i speilet

og deretter ned på mine lår.

Han innser det store

han har giftet seg med et Får.

 

Så ta på joggebuksa med et smil

Korona eller ei

pris deg lykkelig

for du slår ikke meg…

Rettigheter: tegninger.no

.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Korona forfall i fire år…

  1. Du får jammen satt ord på det du… Må jo si jeg kjenner meg igjen i en del av det. Godt vi har selvironi…👍🏻😉😊❤

  2. Vi kjenner oss litt igjen de fleste av oss tipper jeg.Det som er fint er at litt stell og pusling med det ytre kan få oss til å føle oss så mye bedre.Godt med det vi faktisk kan gjøre noe med,ikke sant?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *