Jeg klarer mer enn jeg tror

Categories Blogg

Det er ikke til å stikke under en stol at jeg har hatt mine tvil i det siste , en tvil som handler om meg selv.

Min største styrke ble min fallgruve , jeg mistet egen tro.

Tro på min egen styrke , tro på at jeg fortsatt klarer.

Kamplysten forsvant , og når troen ikke er der lenger så slukkes en flamme.

 

Et lys forsvant inni meg , et lys som før brant så sterkt.

For selv når mørket ble altoppslukende visste jeg , jeg visste at jeg alltid ville finne en ny vei.

Men i det siste har jeg mistet en del av meg selv , den viktigste delen.

En stemme inni meg ble borte , den stemmen som sa du kan fortsatt forsvant.

 

Hele livet har jeg hatt et behov for å presse meg selv , teste kroppen for å se hvor mye den tålte.

Ja ikke bare kroppen men hodet også , og gi seg har aldri følt meg inn.

En egenskap som skulle vise seg å bli mitt viktigste redskap , i kampen mot tre små bokstaver betydde det alr.

Men plutselig innså jeg at den egenskapen hadde forsvunnet , jeg hadde mistet troen på meg selv.

 

Det er tungt å kjempe seg opp hver dag , spesielt når man har mistet sin indre tro.

Alt ble bare et ork , et altoppslukende mørke var i ferd med å ta over

Men i går kjente jeg det igjen , en dør ble på nytt åpnet.

Et lite gløtt av lys kom tilbake , en liten flamme ble på ny tent.

 

For på meg funker et stille liv innenfor fire vegger dårlig , jeg trenger at noe skjer rundt meg.

Hodet og kropp trenger påfyll , aktivitet er den beste medisin.

Faktisk jo mer som skjer jo bedre , jeg har alltid vært en rastløs sjel.

Mye aktivitet gir meg energi , en energi som holder meg i livet.

 

Derfor var jeg spent , spent på om et nytt opphold ville gi meg det jeg trengte.

Det gikk ikke lang tid før jeg kjente det , og nå håper jeg det blir starten på en ny vei.

En ny vei med en sterk flamme , en flamme som viser meg vei.

Jeg håper dette er starten , starten på å få tilbake troen på meg selv…

 

9 kommentarer

9 thoughts on “Jeg klarer mer enn jeg tror

  1. Heia deg💪💜 Det er så utrolig viktig å møte folk som tror på oss og fokuserer på det vi kan og får til – uansett, tror jeg, men særlig når vi er i sårbare livssituasjoner.

    Lykke til med trening! God klem💜

  2. Det va det her du trengte no!! Jippi ! No får du trua tilbake , og vi e mange som heie som du vet👍👏

  3. Jippi! Så godt å høre at du nå begynner å få tilbake trua. Det er så viktig at de personene , det være seg lærere, assistenter, leger, sykepleiere, you name it, som jobber med mennesker som er syk eller har andre funksjonshemminger, evner å møte den syke der de til enhver tid befinner seg. Jeg mener det er viktig å ta utgangspunkt i styrkene til den syke, og jobbe derfra. På den måten opplever den syke mestringsfølelse, og de svake sidene vil kanskje styrkes i lys av mestringopplevelsene.
    Dette ble knotete formulert,håper du forstår hva jeg mener 😀

    1. Jeg forstår det så inderlig godt Trude , for det er nettopp disse egenskapene Nordås har. Det er derfor jeg trives så godt , de ser hele meg og fokuserer på det som jeg fortsatt kan.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *