Jeg er faktisk overrasket

Categories Blogg

Ja i dag sto jeg opp til et vinterlandskap igjen , den hvite snøen lyste imot meg. Det var rene påskestemningen ute , blå himmel og en skinnende sol som fikk snøkrystallenne til å danse. I går var jeg veldig spent på hvordan natten kom til å gå , for i natt var det første gang Simba skulle være alene bare med nattevakten. Min datter er nemlig blitt syk etter turen , så hun var helt ferdig i går. Derfor måtte vi utnevne nattevakten til hundepasser , og det er en tittel de kommer til og ha en stund.

Men natten hadde gått veldig fint , vi har virkelig fått oss en tillitsfull valp. I et hus der døren aldri står i ro så hadde jeg forventet at det skulle ta en stund før han fant roen , men denne lille tassen har virkelig overrasket meg. Renslig er han også , han gir beskjed dersom han ligger på fanget vårt , og han går ut av sin egen seng når han må på do. Han elsker sengen sin , der kan han ligge i timevis og sove. Men så har vi plassert den litt strategisk også da , jeg tror til og med jeg hadde likt å ligge der med peisvarmen i nærheten.

Så ja jeg er litt overrasket , for han har virkelig funnet seg tilrette fort. I går kveld lå han på fanget mitt og sov i hele to timer , og det var så deilig å kjenne varmen fra en liten kropp. Det er noe terapautisk over det , jeg kunne kjenne hvordan kroppen min sakte roet seg ned.
Det er helt herlig å stå opp for tiden , spesielt når det første som ønsker deg god morgen er en liten logrende hale. Men det aller fineste er å se mine tre eldste barn så engasjert , de bruker all sin fritid på en liten tass.

Likevel er det ingen tvil om at det er mye jobb med en ny valp i huset , men jeg føler likevel det har gått lettere denne gangen. Kanskje fordi vi har litt erfaring nå , vi vet hva det innebærer å ha en liten valp i hus. Men det blir spennende å se hvordan han utvikler seg , det er enda mye han skal lære seg. Foreløpig krever han ikke så mye , litt lek når han er våken er alt som skal til. Ja og kos da , jeg har blitt rundslikket opptil flere ganger i dag. Alt som stikker ut skal bites på , og på meg er det nesen min som er favoritten.

Det er i hvert fall ingen tvil om at hverdagene mine har blitt forandret , det er en sann glede og stå opp til en ny dag for tiden. En liten tass har fylt et tomrom , dagene mine har fått mening igjen. Men ikke bare for meg , hele familien føler på den samme gleden som jeg nå gjør. Han får oss til å glemme alle problemer og utfordringer , han gir oss det pusterommet vi så sårt behøver…

 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Jeg er faktisk overrasket

  1. Så hyggelig lesning! Og koselig video😍Ja, dyr gir masse glede! Vi fikk kattepus i august, og jeg kjenner igjen den følelsen av å kose seg med det nye familiemedlemmet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *