Ja så var det lørdag…

Categories Blogg

Denne lørdagen startet akkurat som sist, jeg har en mistanke om at en trøtt gubbe egentlig står bak dette. 07.00 hørte jeg to ivrige små barneføtter komme løpende over gulvet, noe var i gjære. Skyvedøren gikk opp med et brak, og fremfor meg sto en hoppende glad liten gutt, ingen tvil om at han hadde ladet seg opp om natten.

“Jeg vil se film mamma” ropte en gutt mens han nærmest stupte kråke på gulvet. Så før jeg visste ordet av det, var en liten gutt kommet opp i senga og datamaskinen var kommet på. Jaja tenkte jeg, jeg kan sikkert sove mens han ser film. Men akkurat det godtok ikke en bestemt liten gutt, hver gang jeg så mye som prøvde å lukke øynene var han der, han voktet meg som en hauk. Han ristet i meg, plukket meg innpå øynene, og sparket meg i siden, mamma skulle se film!

Men før jeg legger ut bilder fra den seansen, må jeg vise dere to andre bilder som jeg har fått tilsendt. Det ene er fra første solgløtt i Alta, endelig var solen tilbake. Det andre er fra en nydelig himmel i Skien, tror jeg ihvertfall. Tusen takk for fine bilder, jeg elsker det.

Det ble ihvertfall en perfekt start på nok en lørdag, selv om øynene var full i klister, et par timer til på øyet hadde nok vært på sin plass. Men de timene fikk gubben, velfortjent helt klart. Dessuten var han så blid og fornøyd når han sto opp, og da er det verdt det. Faktisk har han vært så glad og gavmild i hele dag, at jeg har vært nærmest målløs. Ja for hvis det er så lite som skal til, ja da skal jeg jaggu meg melde meg flere ganger.

Jeg holder nå på med et innlegg til avisen, noe som er veldig spennende. For normalt har de bare brukt tidligere innlegg, men denne gangen ville de at jeg skulle skrive et helt nytt debattinnlegg. Så det blir spennende å se når jeg er ferdig, om de liker det eller ikke. En ting er ihvertfall sikkert, jeg elsker å skrive.

Det lukter så deilig i hele huset, for idag står det Chicken Tandori på menyen , nam nam. Det er det lenge siden vi har hatt, så nå gleder jeg meg til å bli foret. Jeg har vært usedvanlig sulten idag, til tross for sondemat, men det tar jeg som et godt tegn.

Så nå når det lir i mot kveld er jeg bare takknemlig, for nok en fin dag nærmer seg slutten. Jeg håper dere har det bra der ute, så ønsker jeg dere en riktig god kveld…

13 kommentarer

13 thoughts on “Ja så var det lørdag…

  1. Sender deg mange varme tanker . Jeg har selv hatt en mamma på hjul . Leser alle innleggene dine, og syntes du skriver utrolig bra . Stå på ❤

  2. Så kjekk start på dagen da. Han vil nok huske morgenkosen med mamma og filmstundene. Bare dere to. Ikkje dumt av gubben din å legge opp til det.
    Her har det vært regn i hele dag. Det passet i grunnen bra for husarbeid med vask og rydding i heimen stod på programmet. Egentlig hadde eg planer om det i går, men så skinte solen og lokket meg ut på tur i stedet.
    Er det BT du skriver i? Vel, uansett er det flott at du makter å stette ord på hva det vil si å hele tiden være prisgitt hjelp til ALT. Eg kan ikkje forestille meg hvordan det må være.
    Nå gleder eg meg til programmet “Hver gang vi møtes” på TV2. Ha en fin kveld.

  3. Å så godt med gode dager. Isak koser seg nok veldig når han får dele filmene med deg. Du er også kjempeheldig. Slike småinger sprer ei enorm livsglede. ❤️❤️❤️

  4. Så koselig start på dagen, både for deg og Isak❤️ Dette er minner han vil ha med seg resten av livet. Har hatt en rolig dag i dag, lest i bok, og sett litt på serier. Uka er så hektisk, at i helgen gjør jeg ingenting. Så dyktig du er til å skrive, regner jeg med at du skriver et veldig godt innlegg til BT. Ønsker deg og dine en fortsatt fin lørdag 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *