Hvorfor skal vi gjøre jobben?

Categories Blogg

På tirsdag ringte det på døren, jeg var i dusjen så jeg fikk ikke med meg det som skjedde i yttergangen. Hadde jeg visst hva som foregikk så hadde jeg grepet inn, og når jeg hørte hva som hadde skjedd ble jeg bare forbanna. Det var en servicemann som kom på døren, og med seg hadde han en overmadrass som jeg i utgangspunktet ikke ville ha.

Jeg hadde gitt beskjed om at jeg ikke ville ha en madrass med luft, likevel var det nettopp det jeg fikk. Men det som gjorde meg forbanna var at madrassen bare ble levert sammen med en bruksanvisning, dermed ble det opp til oss å gjøre jobben. Vi brukte en hel dag for å finne ut av hvordan den fungerte, uansett hva vi gjorde gikk alarmen igjen og igjen.

Bare ved å se på madrassen skjønte jeg at den var ubrukelig, og når jeg la meg ned på den var det som å ligge på en nålepute. Jeg har så lite fett på kroppen at jeg er blitt ømfintlig for den minste ting, jeg reagerer på den minste ting. Den luft madrassen jeg har nå har fungert i mange år, men etter jeg raste ned i vekt fungerer den ikke lenger.

Jeg kjenner det med en gang jeg legger meg i senga, luft dysene presser seg inn i ryggen min.
Hver natt våkner jeg opp med intense smerter i ryggen, og da er det gjort. Så nå trenger jeg en ny madrass, og det beste hadde vært en uten luft. Men det virker ikke som om Nav kan gi meg det jeg trenger, det sitter nemlig noen spesialister som tror de vet bedre enn oss som er syke.

Det virker som om luft madrasser er det eneste de har , men det kan ikke jeg bruke.
Jeg er fristet til å kjøpe min egen madrass men jeg har ikke så god råd. Dessuten syns jeg det er rart at Nav ikke har et bredere utvalg, jeg kan jo ikke være den eneste som har problemer med luft madrasser. Så nå må jeg bare vente, og kjenner jeg Nav rett så må jeg vel beregne nye seks måneder…

5 kommentarer

5 thoughts on “Hvorfor skal vi gjøre jobben?

  1. Du skulle fått støtte til en Tempur madrass som former seg etter kroppen. Håper det uansett ordner seg for deg, raskt 💛

  2. Håper det er noen der rundt deg som kan ta masejobben for deg slik at du får riktig madrass fort! <3 (Kunne du satt assistentene dine på saken? Assistentene skal jo hjelpe til med det du ikke makter selv, og å mase på NAV kunne kanskje kmmet inn under dette?) 🙂 Unnskyld meg, jeg bare tenker høyt her; orker ikke tanken på at du skal ha det vondt hver eneste natt på grunn av en vondt madrass og ikke få optimal søvn/hvile. Masse lykke til – jeg ønsker deg en nydelig madrass sporenstreks. <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *