Hjertevarmen strømmer på…

Categories Blogg

Selv om den siste tiden har vært preget av mye usikkerhet og kaos så har jeg gått til sengs hver kveld med et smil rundt munnen.
For den hjertevarmen vi nå mottar skal man lete lenge etter.
Denne bloggen har gitt meg en gave jeg aldri ville fått dersom jeg hadde valgt å holde mitt nye liv for meg selv, jeg har fått alle dere.

 

Jeg tror ikke dere vet hvor mye dere betyr for meg, ja ikke bare for meg men for hele familien.
For mine barn som ser at jeg ikke kjemper alene, og for min mann som ser at jeg fremdeles har et liv.
Men det som betyr aller mest er følelsen av å fortsatt ha en stemme, og det er den største gaven jeg kan få.

 

Takket være dere har jeg fått en meningsfull hverdag igjen, og det er slettes ingen selvfølge når man lider av ALS.
Jeg husker enda den tomheten jeg følte på i begynnelsen, mens alle andre dro på jobb og skole satt jeg igjen.
Men nå har jeg også noe å stå opp til, noe som jeg kan bruke tiden min på.

 

Vi mennesker er ikke skapt for å sitte og råtne bort, alle mennesker trenger å føle på tilhørighet. Vi trenger utfordringer som vi kan vokse på, ja gjøre nytte for oss på et eller annet vis.
Det er nettopp dette dere gir meg, dere har gitt meg hverdagen tilbake.
ALS har kanskje tatt fra meg mye, men jeg har virkelig fått noe verdifullt igjen.

 

Jeg har fått alle dere, jeg har fått en nestekjærlighet så stor.
For fire år siden satt jeg kun hjemme og stirret i veggen, men nå sitter jeg her og skriver til alle dere.
Fellesskapet jeg engang var en del av forsvant for seks år siden, men takket være dere har jeg nå funnet min plass igjen…

9 kommentarer

9 thoughts on “Hjertevarmen strømmer på…

  1. Fineste Vivian.❤ Er en ære og glede å få lov til å være en del av din hverdag, og ditt liv. For meg er du en inspirasjon, en jeg har stor respekt for. Dine ord har blitt noe jeg lærer av hver gang jeg leser. Du får meg til å sette pris på de små ting på en annen måte enn før. Jeg er evig takknemlig for å ha blitt “kjent” med deg…❤

  2. Det er så inspirerende å følge deg på bloggen❤️Jeg leser den hver eneste dag, men kan ikke kommentere alltid. Jeg kjenner den følelsen du hadde mår du såg alle gikk på jobb. Den har jeg hatt selv, selv om det ikke er så alvorlig med meg. Jeg kunne gå tur med venninner, men hver gang jeg skulle treffe de, rant tårene, fordi jeg tenkte : tenk pm jeg var på veg til jobb nå. Dette var før vi brukte tlf og nett så mye som nå🤗du er fantastisk, selv om jeg ikke kjenner deg, så føler jeg at jeg gjør det og hele familien ned 🥰tenk å kunne ha et så ‘’ godt’’ liv med den sykdommen du har 👏❤️👏jeg har kjent flere som har hatt ALS, men ingen så unge som deg med barn som ikke er helt voksne enda og kjekke Isak som er så god❤️Jeg må helst sitte for neg elv når jeg leser bloggen, for ofte kommer tårene🥲🥲men like ofte kommer latteren 🤣🤣👍🙏❤️Tenker på deg og dine ❤️

    1. Tusen takk for fine ord Anne Grethe, det betyr så mye for meg💓Jeg er så evig takknemlig for at jeg har denne bloggen og alle dere, det gjør hverdagen mye enkler. Det var en tøff overgang å ikke kunne gå på jobb lenger, men nå har jeg i det minste noe å gjøre på💜

  3. Kjære Vivian, i den korte tiden jeg har lest bloggen din, så har du lært meg mye om det å være alvorlig syk. Kampene du må kjempe mot et system som svikter. Jeg er full av beundring og respekt for deg.<3 Så det er JEG som skal takke DEG for den innsikten du gir meg! Ja, jeg vil si at du er vel mer viktig for oss som leser bloggen din, enn vi er for deg!<3<3<3 Stor klem<3

  4. Det er en ære og fornøyelse å få være en del av din hverdag 💜 Du har så utrolig mye å bidra med når det gjelder ALS. Du har en viktig stemme. Du gir meg et viktig perspektiv på mitt eget liv, hvor jeg er blitt bevisst på at det er mange som har et mer strevsomt liv enn det jeg har. I tillegg skriver du på en fantastisk måte, slik at tårene renner både av latter og gråt. Du er et unikum av et menneske 💜 goklem fra meg ♥️

    1. Herlighet, nå måtte jeg felle en tåre på ny💜Jeg er så glad for at jeg har fått lov til å bli kjent med deg og alle mine andre lesere, for dere gir meg så utrolig mye hver eneste dag💓

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *