Gud hvor heldig jeg er

Categories Blogg

Jeg var litt lei i går, jeg følte meg like grå som skyene på himmelen.
I stolen satt jeg og sturte, kjente på livets urettferdighet.
Alt var bare mørkt og trist, humøret mitt var på bånn rett og slett.
Men det var da den tikket inn, en melding som skulle endre hele min tilværelse.

Ikke bare en melding, men mange meldinger fylt med gode ord.
Meldinger fra dere lesere, og igjen ble jeg rørt til tårer.
Terningkast på boken min trenger jeg ikke, for jeg har nemlig dere.
Igjen ga dere meg styrke når jeg trengte det som mest, ordene deres i går endret min sinnsstemning.

Det er nemlig noen som har fått lest boken min allerede, og jeg må innrømme at jeg har vært spent på de første reaksjonene.
Det er nemlig ikke bare bare å gi ut en bok der mye av egen livshistorie blir brettet opp, spesielt de mørke stundene. Mørke tanker som jeg engang hadde og enda fra tid til annen kan føle på, tanker som er så vonde at det er vanskelig bare å skrive de ned.

Akkurat de tankene var på vei tilbake i går, men takket være dere fikk de aldri rom til å sette røtter. Takket være deres ord forble fortidens sår lukket, og det er jeg evig takknemlig for.
Jeg fikk en avledning på rett tid, som så mange andre ganger reddet dere meg fra avgrunnen.

Det er takket være dere at denne bloggen har fått en stemme, dere gjør min stemme sterkere.  Så tusen takk til dere alle, for at dere alltid er der når jeg trenger det som mest. Boken min er ikke bare en arv til mine kjære, den er også en arv til dere. Og når jeg en gang tar mitt siste pust her på jorden så vil mine kjære legge ut mine siste ord, og da vil dere også få min siste takketale. Måtte det bare bli lenge til…

PS: Jeg har enda noen bøker igjen, så dersom du har lyst på en send meg gjerne en mail på [email protected]

9 kommentarer

9 thoughts on “Gud hvor heldig jeg er

  1. Hei god ny uke🙂 Jeg keste boken din ferdig i går kveld. Og du har en fantisk måte og ordlegge deg på. Jeg gråt med deg .Fy søren hvor tøff du er. Men jeg lo også godt av komiske situasjoner. 😄

  2. Du skriver så skjønt om ord som setter røtter, og ord som ikke slår rot eller får feste seg. Det er en sann lærdom. Jeg vil ellers si noen ord om hvordan vi drives mellom ulike følelser og tilstander.

    Jeg har selv lagt merke til at når jeg kobler meg til- og holder fast i- ulike personer eller prosjekter- blir jeg fort drevet mellom disse lik en skipbrudden i havet. Andre personer og prosjekter er en sann kilde til glede, men kan også tappe en for energi ( kanskje kun fordi man befinner seg på et annet “sted” eller “fase” )

    Å koble seg til Guds strømmende kjærlighet i det høye er en lysende kilde som får meg “hjem”. Jeg føler- håper- og ber om at Jesus- når tiden er inne- vil trekke meg til seg ( av nåde) inn hans barmhjertige kjærlighets evige lys.

  3. Jeg er nettopp ferdig med å lese boken din, Vivian. Grepet langt inn i hjertet. For et liv du har bak deg, både av godt og leitt. Må si jeg beundrer deg! Takknemlig for at du vil dele livet ditt med oss andre🙏 Problemer i livet blir forandret til utfordringer🤔 Jeg ber om og håper at du vil få flere gode år sammen med dine, Vivian.
    Boken din anbefaler jeg også på det varmeste, full av humor er den også. Du er kjempeflink til å beskrive situasjoner, både det som er leitt og det som er artig! Guds velsignelse videre over deg og dine👋👋💞

    1. Tusen takk kjære deg, ordene dine traff meg midt i hjertet i dag 💖 Ja livet har gitt meg noen farthumper men likevel føler jeg på en takknemlighet, for jeg har virkelig lært mye 💜 Både om meg selv men også om andre, og den viktigste lærdommen er at vi mennesker klarer mer enn vi tror 💖 Takk for fin tilbakemelding Åse-Marit, det betyr mye for meg💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *