Gratulerer min kjære datter 💖

Categories Blogg

Jeg er så stolt at jeg nesten sprekker her jeg sitter. I dag kom telefonen jeg har ventet så lenge på, en telefon fra min kjære datter. I seks måneder har hun vært innlosjert på Sessvollmoen militærleir, og i seks måneder har hun gjennomgått et hav av prøvelser for å nå denne dagen. I går gjennomførte hun den aller hardeste testen, en 30 timers marsj bestående av ulike hinderløyper, og til slutt en batong prøve som hun måtte bestå for å bli militær politi.

Jeg hørte det på henne i dag, hun var helt ferdig. Men jeg hørte også noe annet i stemmen hennes, en indre stolthet kunne høres i ordene hennes. For selv om hun hadde tvil så besto hun med glans, og i dag er hun en del av militær politiet. Jeg vet hvor mye hun har gruet seg til denne batong prøven, for dersom hun ikke klarte den ville det spolere veien videre.

Men selv om hun tvilte på seg selv så var ikke jeg i tvil, jeg visste at hun kom til å klare det.
Jeg kjenner min datter, og jeg vet at hun alltid gir alt for å nå sine mål. Slik har hun alltid vært, helt siden hun var liten har hun stått stødig uansett situasjon. Hun har alltid tatt ting veldig lett, en egenskap som ikke er alle forunt.

I dag fikk de vite hvor de skal avtjene resten av førstegangstjenesten, og min datter skal til Bergen på Haakonsvern. Det var ikke hennes første valg men jeg tror hun kommer til å trives.
Det blir spennende å følge henne videre, spesielt nå som jeg vet hva hun har landet på av karrierevalg. Til neste år skal hun søke seg inn på politihøgskolen, et tøft karriere valg for en tøff jente.

Jeg er så stolt av alle mine barn, på tross av sin egen sorg kjemper de seg videre.
Så i dag er jeg bare takknemlig, jeg har enda en gang fått med meg et høydepunkt i et av mine barns liv. Gratulerer så mye min kjære datter, du er helt fantastisk. Jeg er så stolt av alt du har fått til, og jeg er så ufattelig glad i deg. Jeg gleder meg til du kommer hjem for da skal vi feire, tenk at du nå er militærpoliti…

15 kommentarer

15 thoughts on “Gratulerer min kjære datter 💖

  1. Gratulerer så mye til din datter 👏. Klart du er kry. Vi vil alle det beste for våre barn og når de får til noe de har kjempet for blir vi ekstra glad. Jeg skjønner deg veldig godt. Sånn har jeg det og 🌞

  2. Gratulerer masse til datteren din. Beundringsverdig at hun har klart dette. Slekter på moren sin hun.❤️

  3. Gratulerer så mye til din datter ! Klart du er sprekkeferdig av stolthet. Det er som det skal være 😊.

  4. Kjære Vivian! GRATULER til din datter og gratulerer til deg. Så flott at hun kom inn på det hun ønsket. Ingenting er bedre enn at de unge får gjøre det de helst vil. Gode ønsker til din datter, og alt godt til deg, Vivian. God klem fra Birgitte

  5. Gratulerer.
    Flott og sterk datter
    med flott og sterk familie
    og en flott og sterk mor
    Gratulerer til dere alle
    med viljestyrke og utholdenhet
    MinsteBrorKlem

  6. Gratulerer så mye til datteren! 😀
    (- Men hva i granskauen er egentlig en batongprøve for noe? Ut fra ordlyden, skulle en tro det var en test om en kunne slå hardt nok- og treffe godt nok med en batong, hvilket ville vært ganske urovekkende om var tilfelle *haha*)

    1. Har du sett på kompani Lauritsen? Da har du sikkert sett at de slåss mot BOB. Det er det samme men med batong, de må vise at de klarer å overmanne og forsvare seg mot BOB, og det er ingen enkel test.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *