Gratulerer med dagen 🥳

Categories Blogg

Endelig er dagen her, dagen vi alle har ventet på.
Som alltid var 16 Mai full av stress, og det hele toppet seg når gubben i huset bestemte seg for å jobbe overtid. Som alltid valgte han den verste dagen, og hjemme satt kjerringa og freste. Men det var ikke bare gubben som var litt korttenkt i går, jeg hadde nemlig avtalt et møte dagen før dagen.

Akkurat det angret jeg på i går, for dette møtet dro ut i tid. Jeg fikk en ny datamaskin i går, og selv om det var en positiv opplevelse så ble det noen stressfulle timer.
For jeg hadde ikke bare en ny datamaskin å konsentrere meg om, jeg måtte i tillegg gjøre alt klart til den store dagen. Så mens en tapper og tålmodig mann prøvde å lære meg opp i det nye oppsettet på en datamaskin var jeg mer opptatt av å deligere oppgaver til assistentene, ja det gikk en kule varmt der en stund.

Så kom gubben omsider hjem, to timer senere enn vanlig.
Handlelisten lå lang som et ondt år på stuebordet, for den hadde vi ikke klart å ta unna. Gubben tok med seg en liten gutt på butikken for å handle, og det var det siste jeg så til han.  Timene gikk uten at gubben kom hjem igjen, og da skjønte jeg at her var det fare på ferde.

Etter to laaaange timer hørte jeg det gikk i ytterdøren, og like etter kom gubben heseblesende inn i stuen. Fullastet med poser stirret han stolt på meg, nå var 17 Mai reddet! Men det han unnlot å fortelle var at matvarer ikke ble det eneste kjøpet, akkurat det oppdaget jeg etterpå. For hovedgrunnen til den lange handleturen var ikke fordi det var kø, nei det var fordi gubben hadde svingt innom Jula!!

Klokken 19.00 på kvelden før selveste 17 Mai fant han plutselig ut at han måtte gjøre et nødvendig innkjøp, han trengte en ny GRILL!!!
Jeg fikk sjokk når han kom inn med et monster av en grill, og jeg skjønte fort at han hadde glemt å ta høyde for en ting.
Den måtte jo SKRUES sammen!!
Dermed var det gjort, vi kom oss ikke i seng før klokken 01.30 takket være gubben sitt impulskjøp dagen før dagen.

Så nå gjenstår det å se hvordan vår 17 Mai feiring blir, det store spørsmålet er om vi klarer å holde oss våken ut dagen.
For det ble ikke mange timene på puta før vi måtte opp igjen, jeg har allerede begynt å gjespe. Men en ting er ihvertfall helt sikkert, vi vet hva denne dagen skal avsluttes med. Monstergrillen står klar, her skal det grilles som aldri før!!!

Gratulerer med dagen 🥳

8 kommentarer

8 thoughts on “Gratulerer med dagen 🥳

  1. He he, spennende hos dere.
    Så koselig terrasse, her blir det nok mange gode stunder fremover 🥰

  2. Gratulerer med dagen! Kjekt med ny grill da. Vi skulle grille hos Søsteren i kveld. De fikk ikke grillen til å virke. Hjalp ikke å skifte gassflasker. Litt stress siden vi var over 20 stykker som var samlet til grilling. Vel det ble mat

    1. Er veldig glad for at vi har kull grill, og denne grillen som gubben invisterte i var genial. Der kan du heve kullet opp og ned etter hvor varmt du vil ha det, maten ble nydelig. Men bra det ordnet seg for dere da, med det været vi hadde i går så ville ikke dagen blitt det samme uten grillmat.

  3. Håper dere hadde en fin 17. Mai 🇳🇴 Og at det gikk bra med grilling i den nye grillen 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *