Forsidesak…

Categories Blogg

Som dere sikkert har fått med dere så har det skjedd mye i kulissene her, jeg føler meg veldig heldig som har så mange som følger meg.
Media er noen av de som følger med, det har jeg fått bevist flere ganger.
Jeg blir ydmyk når jeg tenker på at Bergens største aviser følger med meg, og når BA tok kontakt så nølte jeg ikke.

I går var saken ferdig, klar for å gå i trykken.
Og saken min er idag blitt førstesidestoff, det er ikke akkurat hverdagskost.
Det er på høy tid at kommunen og disse BPA firmaene begynner å ta mer ansvar, når ting ikke fungerer så bør det brukes tid på å ordne opp i utfordringene fremfor å velge den letteste utveien.

Kommunen har hovedansvaret for at jeg får den hjelpen jeg trenger, men de gjør ingenting for å hjelpe til med den ordningen jeg VIL ha.
Nei da velger de heller å frata meg den eneste ordningen som kan gi meg et snev av frihet, og erstatte den med en ordning som ikke gir meg frihet i det hele tatt.

Jeg er lei av å høre at alt er min feil, jeg som er syk har alt ansvar.
Livet er slettes ingen dans på roser, og spesielt ikke dersom du plutselig trenger hjelp.
Etter seks år har jeg innsett at man må jaggu være frisk for å være syk i Norge idag.
Takk til BA for at de tok kontakt og ville belyse denne saken, det betyr mye for oss.
Livet mitt er blitt til en evig kamp mot systemet, usikkerheten for fremtiden har aldri vært større.

En ting er ihvertfall sikkert, dersom kommunen nå velger å innføre en kommunal ordning så kan de glemme at min mann fortsatt skal stille opp dersom det oppstår fravær. Vi har nemlig ikke råd til å miste den eneste faste arbeidsinntekten vi har bare fordi kommunen ikke klarer å skaffe folk, nå setter vi foten ned…

 

13 kommentarer

13 thoughts on “Forsidesak…

  1. Så bra! Forsidestoff i helgeavis et bra.
    Har kommunen kommet med en kommentar? Ofte spør avisen kommunen om en kommentar i slike saker.
    (Som regel noe svada om at de ikke kan uttale seg pga taushetsplikt)

    1. Kommunen påstår at de har hatt løpende kontakt med firmaet mitt gjennom denne tiden , og det er dette jeg finner skremmende hvis dette faktisk er sant. For dersom kommunen har hatt informasjon om alle utfordringene vi har hatt så har de ikke løftet en eneste finger for å hjelpe til med å løse de. Vi har ikke fått svar på en eneste henvendelse, ingen har tilbudt oss hjelp.

  2. Fint å se at saken deres når førstesidene i avisen. Håper virkelig at kommunen skjerper seg og at dere skal slippe å sloss mer.
    Ønsker deg ei koselig helg sammen med din flotte “gjeng”.<3

    1. Ja det er lov å håpe Wenche , men jeg har dessverre ikke troen lenger.
      Håper du får en strålende helg, jeg ser frem til en helg sammen med mine💖

  3. Håper inderlig at dette løser seg og så bra at BA legger dette som en forsidesak for det er nettopp det det er. Ønsker deg alt godt, ønsker deg den hjelper som gjør at dine dager blir så gode som mulig og at du får litt frihet oppi det hele ❤

    Håper du får en fin helg Vivian 🙏❤

  4. Så flott at BA har din sak på første side 👍 får håpe at kommunen tar til vett og ser at det er ikke er greit slik de holder på. Ønsker deg og dine en flott fredag kveld 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *