En smertefull onsdag…

Categories Blogg

Jeg kjente det igår når jeg satt i rullestolen, noe var i ferd med å skje. Nå har jeg vært fin i kroppen i tre dager, og det er tydeligvis tre dager for mye. Denne gangen er det nakken som er begynt å skape seg, og denne smerten er ny. For normalt sett kan jeg kjenne at det er muskulært, jeg vet hva som forårsaker nakkesmertene. Men ikke denne gangen, dette kom akutt.

Det var akkurat som om nakken stivnet igår, og når jeg våknet idag klarte jeg ikke vri hodet fra side til side. Så vondt har jeg aldri hatt før, jeg har knapt sovet inatt. Derfor ble klokken 17 før jeg kom meg opp i dag, en grusom onsdag rett og slett.

Gubben har handlet

Selvfølgelig prøvde vi å ringe legen, men i disse korona tider er det nesten umulig å komme med andre problemer. Det er nesten skremmende hvordan nakkesmerter blir omgjort til mer enn hva det er,plutselig følte jeg meg fryktelig syk der jeg lå.

“Har du feber” Nei!

“Har du vondt ellers i kroppen” Nei!

“Hoster du” Nei!

“Er du forkjøla” Nei!

“Og du har ikke feber” Fortsatt nei!

Når jeg i tillegg prøvde å forklare hvor vondt det egentlig var, ja da hadde jeg ihvertfall blitt smittet. For jeg sa at jeg knapt kunne spise noe før det gjorde vondt i nakken, og det ble totalt vridd på. Plutselig var jeg forkjøla med halsvondt, så her måtte det testes. Men jeg fikk overbevist de til slutt, det var kun nakken som var problemet.

Planen er ihvertfall å dra til legen imorgen dersom det ikke blir bedre, og det ser ikke ut som det har tenkt å slippe taket med det første. Jeg har spist Ibux som sukkertøy idag, dette er helt pyton.

Det er i det minste bra at været også er bare noe dritt, det gjør det litt enklere å holde senga. Men ellers føler jeg meg bra, nå må jeg bare få nakken på plass. Idag var en liten gutt fornøyd, for idag hadde postmannen vært her.

En Ninja lego skute kom i pakken idag, og gjett om den falt i smak. Så formiddagen har gått med til bygging, en hyggelig sysselsetting for far og sønn. Jeg har ligget i sengen og hørt på samtalen, og det er en fryd å høre på fantasien til en liten gutt.

Nå er jeg ihvertfall kommet meg opp, så nå skal jeg prøve å nyte kvelden. Varmepose og smertestillende er hovedingrediensene i kveld, så får vi håpe hodet er rett skrudd på til imorgen. Det hjalp ihvertfall å få et stort påskeegg idag, sammen med en nydelig orkide fikk jeg litt glede i dag også….

10 kommentarer

10 thoughts on “En smertefull onsdag…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *