En helsikes fest!!

Categories Blogg

Denne natten har vi knapt smakt søvn. Den begynte så fredelig med lette, beroligende toner fra bekken og en avkjølende bris som fant veien inn gjennom soveromsvinduet. Fuglene var i ferd med å falle til ro, både liten og stor hadde krøpet godt under dyna. Vi var trygge, slitne etter alle dagens gjøremål. Vi lå i sengen og ante fred og ingen fare… 

Jeg var langt inne i drømmeland, lette og lykkelige drømmer om sommer, sol og varme. Omringet av hav, bølgeskvulp og solstråler var jeg lykkelig og fri. Fri som fuglen, bare meg og fiskesnøret som lå og dyppet i vannflaten…Plutselig bråvåknet jeg!!

Rettigheter :tegninger.no

 

For helt ut av det blå, ble det et forferdelig spetakkel rett utenfor. Noen hadde ikke tenkt å sove denne natta, det var tydeligvis festligheter på gang! Natten gikk fra å være fredelig til vill baluba i løpet av et sekund!

Det var skriking og kakling, gjenstander fløy gjennom luften, ihvertfall hørtes det sånn ut. Den ene var verre enn den andre, det hele utartet seg til en vill slåsskamp på utsiden av vinduet, mitt soveroms vindu! 

Jeg ropte og skrek, prøvde å stenge lyden ute, glosene satt løst, jeg bante høylytt , eide de ikke skam? Hvor var respekten for andres fred og ro blitt av? Herregud hvor jeg ropte, jeg ropte på hjelp, jeg ropte for å skremme, ropte ut hele min fortvilelse, men det var til ingen nytte…

Rettigheter tegninger.no

 

 

For KRÅKENE hadde funnet veien til SØPPELSPANNET mitt!!!

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “En helsikes fest!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *