En grå 1 April…

Categories Blogg

Nå er jeg lei, det er like før jeg leier meg en sjåfør og kommer meg langt vekk fra Vestlandet. For hva er det som skjer med dette været, det har jo bøttet ned i månedsvis. Jeg hører hvordan dere i Nord klager over all snøen, men jeg vet ganske ærlig ikke hva som er verst.

Hagen er blitt omgjort til et svømmebasseng, elva har nådd nye høyder, og man må nærmest ha redningsvest på seg når man skal sjekke postkassen. Heldigvis kan rullestolen heves mange cm, men jeg føler at jeg befinner meg til havs hver gang jeg går ut døra.

I tillegg har jeg en liten apekatt hjemme, takk og lov for at jeg ikke har tapet på veggene. Men påsken i år må brukes til full renovering, for veggene er full i kloremerker og alle regnbuens farger. Jeg holder på å bli sprø, det er like før jeg ringer redningsskøyta og ber den plukke meg opp, noen må slenge meg en livbøye.

Er det mulig å være så uheldig med været? Jeg tror jaggu meg solen også har blitt korona smittet, eller i verste fall permitert. Det eneste du hører fra en liten stue når værmeldingen kommer er freselyder, jeg syns faktisk værmeldingen også kan bli permitert, det er jo bare dritt likevel!

Denne dagen har vært lang, men en ting er klart. Isak er utrolig tålmodig, ja mye mer tålmodig enn hva jeg er. For mens jeg holder på å gå ut av mitt gode skinn, så kan han sitte i timevis og bygge Lego. Ja noen ganger tegner han på seg selv og veggene, men alt i alt så er han eksemplarisk.

Men idag kom den jækla håpløsheten tilbake, for hadde jeg vært frisk så hadde jeg hoppet i regnklærne og tatt med meg Isak ut. Men nå er jo alt så forbanna vanskelig, hadde det bare vært bra vær. Hvis påska blir sånn så legger jeg meg ned for telling, for JEG VIL UUUUUT!

Plutselig kom gubben inn døra her, eller plutselig var vel å bruke feil ord. Faktisk var han sein idag, men det er heller ikke uvanlig. Men han hadde med seg noe idag, noe som faktisk både reddet dagen og resten av uken. Han kom nemlig bærende på to pakker, og jeg blir like overveldet hver eneste gang.

Den ene pakken var til Isak, og denne gaven kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt. For Isak er blitt veldig opptatt av bokstaver og tall, og det har tydeligvis denne damen fått med seg. En liten gutt ble helt i hundre her over to Brannmann Sam bøker, nå kunne han endelig lære seg å skrive.

Pakke nr to kom som en fullstendig overraskelse, det finnes så mange fine mennesker der ute. For denne fantastiske damen hadde sendt meg en nydelig strikkegenser, er det rart jeg blir rørt? Nå må bare dette været komme seg så jeg får bruke alle disse nydelige genserne mine, dere lesere gir meg så uendelig mye.Tusen takk kjære deg , og så rosa også da 💜

Så nå sitter en liten gutt og skriver i boken sin, og denne dagen nærmer seg slutten. Nå håper jeg bare at dette regnværet stikker avgårde snart, for jeg vil ha sol, og i det øyeblikket jeg skrev det begynte det å hagle. Jeg kan nærmest høre hvordan værgudene ler…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *