Det ble en god lørdag…

Categories Blogg

I dag ble det en sein start på hele familien, er det helg så er det helg.
Jeg hadde forventet at en skolegutt skulle være tidlig på an, for i motsetning til oss andre så bryr ikke han seg om det er helg eller ei. Men når klokken nærmet seg 08.00 uten at jeg hørte et livstegn fra etasjen over skjønte jeg at også han hadde behov for litt ekstra søvn idag, og akkurat det tror jeg gubben var glad for.
Normalt sett er en skolegutt oppe før hanen galer i helgene, og det er ikke alltid det er like lett å få liv i gubben på den tiden.

Jeg var litt lei idag når jeg våknet, noen ganger tar bare irritasjonen overhånd.
Irritasjon over at jeg trenger hjelp til ALT, idag skulle jeg ønske jeg kunne gå på badet selv for å stelle meg.
Det var en liten bagatell som utløste irritasjonen idag, ullsettet jeg egentlig ville ha på meg lå i skittentøyskurven enda.
Der og da ønsket jeg meg en frisk kropp, jeg skulle ønske det var meg som gikk igjennom MITT klesskap for å finne MINE klær!

Når ullklærne mine ble funnet frem i forrige uke etter å ha ligget i dvale noen måneder ble jeg en smule irritert, alle de dyre Kari Traa settene mine var blitt vasket på vanlig bomullsprogram.
Alle ullsettene var blitt stive og slitt, så nå må jeg invistere i noen nye.
Jeg klandrer ingen, for alt jeg vet så kan det være gubben som har prøvd seg på å vaske. Men det er slike ting jeg gjerne skulle gjort selv, for da har jeg i det minste oversikten selv.

Jeg trenger behagelige klær, det er ikke alle klær jeg kan bruke lenger.
Myke varme plagg er det jeg trenger på denne tiden av året, og bukser er det jeg syns er verst å finne. Derfor elsker jeg disse ullsettene mine, de er så behagelig å ha på seg.
I det minste har jeg nå en unnskyldning til å dra på shopping, selv om jeg egentlig hadde planer om å bruke pengene mine på helt andre ting fremover. Vi har nemlig en bursdagsfeiring i huset neste uke, i tillegg nærmer det seg jo jul.

Likevel fant jeg noe å ha på meg idag også, og det tror jeg besøket kunne være glad for. Det hadde ikke vært noe særlig å sitte i Evas drakt når de kom inn døren her, det hadde vært et syn de sent ville ha glemt.
Det er ikke så ofte vi ser min bror som bor i Tønsberg, derfor er det ekstra hyggelig når vi først møtes. Det ble jo ikke helt det store i sommer, da var jeg så dårlig at jeg lå i senga hele døgnet vi var hos de.

Men idag fikk vi en ny mulighet, og vi har virkelig gjort det beste ut av dagen.
Først kom de ut til oss i formiddag på kake og kaffe, deretter ble det bestemt at vi skulle gå ut for å spise middag.
Så denne lørdagen ble virkelig god etter en litt sein start, vi har kost oss i godt selskap i hele dag. Nå blir det bare avslapping resten av kvelden, og siden en skolegutt også sto sent opp i dag så har jeg en mistanke om at det er en stund til han er klar for senga…

9 kommentarer

9 thoughts on “Det ble en god lørdag…

  1. Det er noe med enkelts av innleggene dine som gir meg en så veldig matlyst. Vet du jeg var på butikken og skulle kjøpe viltkjøtt. De hadde ikke!!! Jeg måtte henvende meg til en betjening som ikke engang visste hva viltkjøtt var. Hverken hjort, elg eller reinsdyr!! Det nærmeste var joikaboller!! Ikke for å disse joikaboller, men hallo! Joikaboller!! Normalt handler vi i Sverige, og det finner jeg viltkjøtt av alle slag. Må innser jeg jo hvor lenge det er siden jeg har spist sånt noe at jeg blir nesten desperat, må vel bla opp litt ekstra å dra på en kjøttbutikk!

    Fint dere har kosa dere i kveld, nå skal jeg finne meg et par trøste-ostesmørbrød. Enjoy the rest of the evening 🥰

      1. Du kan tro jeg var satt ut. Det skulle ikke være mulig. Kiwi XL, en av de største butikkene i byen her. Er vel ikke helt halal dette kjøttet da, for kylling i alle varianter har dem.. nei, nå skal jeg i det minste greie å finne fram til noe reinsdyrskav og lage finnebiff eller jegergryte. Så får vi ta ei steik på restaurant inntil vi kommer oss til Sverige igjen 🤪 I uka skal vi ha Fårikål her, det er godt, fin trøst og rekker i tre dager 😂

        1. Reinsdyrskav har de på Rema, vi kjøper bestandig der når vi lager Finnbiff. Nei du får gå på Facebook og søke opp Reco ringen, det er lokale bønder som selger forskjellige matvarer. Alt fra kjøtt til bakevarer, vi har brukt den siden mye.

  2. Så koselig å se at dagen din har vært fin selv om at den startet med litt irritasjoner, det får meg til å skjemmes over min egen irritasjon jeg våknet med i dag. Det var filleting egentlig og jeg burde ikke brydd meg.
    Så koselig å være ute å spise middag, jeg kan ikke huske sist vi gjorde det. Kanskje på tide med en middagsdate for oss. Ha en god natt fineste Vivian ❤❤

    1. Det var en bagatell hos meg også Lene, men noen ganger skal det ikke så mye til.
      Vi er heller så og si aldri ute og spiser, og når vi fikk regningen så skjønte vi hvorfor. Jeg kunne sikkert handle middag for to uker for den samme prisen, men koselig var det likevel. Håper natten blir god for deg og, nattaklem oversendes💖

      1. Vi er jo ikke annet enn mennesker så en bagatell kan være nok noen ganger. Ja ikke sant, det er litt sykt å tenke på den prisen. Er verdt det når man koser seg da, men ikke noe man gjør hele tiden. Godt at du koste deg, viktigst det ❤ Nattaklem tilbake

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *