Bloggtreff på Fløyen…

Categories Blogg

På onsdag fikk jeg en uventet melding på Messenger, det var min bloggvenn Bunny som skrev til meg. Det viste seg at han og Vibbedille skulle til Bergen denne helgen, og nå lurte de på om jeg ville treffe de mens de var her. Jeg trengte ikke bli spurt to ganger, selvfølgelig skulle jeg møte de!!

De kunne ikke ha valgt en bedre helg å komme på, i hvert fall ikke når man tenker på været.
For nå er det virkelig sommer i Bergen, den siste uka har vi ikke hatt en dag under 25 grader. Mens jeg nyter varmen klager gubben, men jeg forstår han godt. For nå sliter selv jeg i varmen, i solen klarer jeg ikke sitte lenger enn ti minutter.

Bunny foreslo at vi kunne møtes på toppen av Fløyen, men det forslaget falt ikke i god jord hos gubben. “Er de ikke kloke, det er jo 25 grader og ingen plass å gjemme seg fra sola” freste gubben, men denne gangen var det meg som lukket ørene for alle hans protester. På Fløyen skulle vi, siden jeg måtte bli med på lastebil treff forrige helg så hadde han bare med å bli med.

Dermed bar det av gårde med alle mann i går, ja til og med vår firbeinte venn ble dratt med på tur. Vi trodde vi var ute i god tid når vi startet en time før vi skulle være der, men det gikk ikke lang tid før vi innså at vi vi skulle ha startet før. Jeg tror jeg aldri har sett så mange mennesker i byen før, og når gubben fikk øye på folkemengden økte glosene enda et hakk.

Det er så få handikap parkeringsplasser i byen at det er umulig å finne en ledig plass på finværsdager, og det fikk vi en påminnelse om i går. Vi endte opp med å parkere bilen bak et hotell, vel vitende om at vi risikerte å få bot med å stå der. Med parkeringen unnagjort var det bare å ta fatt på neste hinder, vi måtte komme oss bort til fløybanen. Jeg har ikke sjans til å kjøre rullestolen selv i byen, med hinder som brostein og høye fortauskanter er det umulig å komme frem.

I tillegg heller fortauene i byen så mye nedover at jeg blir hengende ut av rullestolen, det er ingen behagelig opplevelse. Men vi kom oss omsider levende frem, men hadde jeg visst hva som ventet vet jeg ikke om jeg hadde dratt. For inne på fløybanen måtte vi gjennom enda et hinder, og denne gangen holdt det på å gå fryktelig galt. For å komme oss inn på banen måtte vi skanne billettene for å komme oss inn gjennom bommen, men halvveis gjennom gikk bommen igjen.

Den ene bommen traff ribbeina mine med full kraft og der ble den stående, det gjorde så vondt at jeg ikke fikk frem en lyd. Det gjorde det ikke noe bedre at gubben prøvde å presse meg i gjennom, det gikk en stund før han innså at bommen ikke ga etter. Det ble en tårevåt tur opp til toppen, men når jeg kom opp og fikk se velkomstkomiteen var alt glemt.

Vi fikk noen fantastiske timer sammen med Bunny, Vibbedille og deres kjære, og det var så hyggelig å møte de igjen. Det er ikke ofte jeg blir invitert med på ting lenger, så det betyr ekstra mye når det først skjer. Jeg er så takknemlig for at de tar seg tid til å ta kontakt når de først er her, og denne turen kommer jeg til å leve lenge på…

Ps: Alle på rekka fikk parkeringsbot utenom oss, snakk om å være heldig…

13 kommentarer

13 thoughts on “Bloggtreff på Fløyen…

  1. Så kjekt at dere tross noe start vansker fikk en fin opplevelse. Fløyen er flott for både barn og voksne. Med det fantastiske været vi har nå ble det nok en ekstra fin dag 🌞

  2. Så koselig det ble da! 🙂 Men fy for en start. Jammen ikke mye rullestolvennlig fløybanen da. Hvis man blir “mishandlet” før man kommer seg på 😮 Men godt det var glemt når du kom opp 🙂

  3. Garantert at både Bunny og eg kommer til å plinge deg i forkant av en Bergenstur i fremtiden også <3 Er herlig å treffe deg og dine – flotte turvenner 🙂 Nå har mannen til Bunny og eg bestemt at me skal gå fra Ulriken til Fløyen neste år og da har du bare med å stå på toppen å ta oss i mot når me kommer krypene over mållinja 🙂 Nå satser eg på at Jr komme seg til Bergen neste måned og da blir eg nok ofte å finne i Bergen og da plinger eg på deg 🙂

    Klem Vibbedille 🙂

  4. Så koselig at du fikk muligheten til å treffe Bunny og Vibbedille, selv om det var en heftig start. Vi har et nydelig vær i Alta i dag. Måtte det bare bare 😎🌞

  5. Jeg håpet du ville klare å komme deg dit og jamme gjorde dere det ♥️ Så koselig. Bergen er en fantastisk by – spesielt i fint vær ♥️ Var der for ro måneder siden, også i knallvær 😊 Koselig t alle hadde med familiene sine som gjær det ekstra nær for dere alle!

  6. Det var da faen med den bommen!! Digger at dere risikerte parkeringsbot for å henge med oss!! Tusen takk for at du ikke nølte Vivian. Dere er herlige mennesker, gubben din er herlig fyr med fargerikt språk og hjerte av gull, sønnen deres er en råbra blanding av dere to, og du er en del av mitt hjerte, det gjør noe med meg å møte slik ei tøff dame, jeg kommer aldri til å reise til Bergen uten å ta kontakt! Klem til deg, hils gubben, løøøøv U 🐰😘

    1. Ditto Roger, du og snuppen din er helt herlige 😍Jeg er så takknemlig for at jeg fikk møte dere alle, en liten gutt storkoste seg sammen med dere 😊 Løøøv U 2💖

  7. Så bra at dere kom dere opp til Fløyen 🙂 Men uff altså…. den bommen inn i ribbeina var ikke godt i det hele tatt 🙁 Koselig treff for dere alle ser jeg 😀 Herlig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *