Austevoll here we come…

Categories Blogg

Nå sitter vi på ferga klar for en tur på bøljane blå, vi er klar for tur. Dagen startet 06.20, for da smelte to små barnehender opp skyvedøren. “Mamma jeg vil se på film, skal jeg tørke øynene dine”. Han vet nemlig hva som skal til, for at mamma sine øyne skal virke så må de vaskes først. Jeg hører hvordan springen kommer på, og like etter kommer en liten gutt løpende med vaskekluten, nå er vi klar for å snurre film.

Men det var ikke lenge en liten gutt lå, han var nemlig så oppgiret. For vi bestemte oss for en uke siden, idag skulle vi på tur. Austevoll ble plassen, vi skulle besøke min eldste bror. Men for et vær! Det ble litt av en fergetur! Sjøsprøyten sto over bilene, ferga fløy nesten over bølgene. Suget i magen var til å ta og føle på, jeg og min datter klamret oss fast i hverandre.

Fergetur
Fergetur

Vi hylte av en blanding av skrekk og fryd, vi kjente ihvertfall at vi levde. Et sekund der lurte jeg på om vi kom oss hjem igjen, kanskje vi måtte bli værende på Austevoll? Men vi kom oss ihvertfall over, vi kom frem til en perle av en plass langt ut i havgapet.

Kanskje det var her man skulle ha bygd seg hytte, omringet av hav på alle kanter er dette plassen for meg. Det er så mange år siden jeg har vært her sist, men jeg husket godt hvor vakkert det var.

Min bror og min svigerinne har nylig flyttet hit fra Rogaland, men selv om det er mye nytt så er det fortsatt noen likhetstrekk. De må fortsatt ta ferge for å komme seg til storbyen, og havet har de fortsatt i nærheten. Men jeg tenker at det å flytte fra et stort hus til en liten leilighet er noe de kjenner på, men de har det nå virkelig flott.

Vi har hatt en strålende dag på tross av været, det er alltid godt å komme seg ut litt. Men så er jo min bror og kone det perfekte vertskap, vi har ikke manglet noen ting. Det kommer et eget innlegg i bilder, så håper jeg dere også har hatt en god lørdag…

Gøy på tur
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *