De vokser så fort…

Categories Blogg

Vi hadde en strålende ettermiddag i går med besøk, kaker og mye latter. Mine foreldre er fantastiske besteforeldre for mine barn. De engasjerer seg i alt barna tar seg til og stiller opp uansett hva.

Det er veldig fint å se dem med Isak. De er med på leken og hiver seg ut i med liv og lyst. Isak forguder mormor og morfar. Han prater om de daglig og blir i ekstase når de kommer på besøk. Så i går måtte alle være med på leken. Det var tid for skremmeleken.

Det ble ganske så høylytt her rimelig raskt, besteforeldrene og Isak løp rundt hverandre, det var om og gjøre å skremme mest mulig. Jeg tror morfaren gikk av med seieren, der han listet seg innpå Isak og ropte BØØØ. Jeg var omringet av hylende barnefryd og nydelig barnelatter.

Barnelatter må være den fineste lyden som finnes. Jeg blir varm om hjertet når jeg ser at han har det godt og koser seg. Det er også artig når disse små begynner å få humor, forstå humor og få oppleve hva som får de til å le. Jeg tar meg i å begynne å le når Isak sitter på Ipad og ser film. Midt under filmen begynner han og gapskratte og vri seg i latter. Han begynner virkelig å bli stor. 

Når barna lærer seg nye ord så blir de med ett så veslevoksne. Nå har han knekt koden på ordet “merkelig”  og ” urettferdig”. Så i går når han ikke fant leken sin så var det i følge Isak “Meget merkelig”.  Vi er nå i full gang med å avvenning av smokk, noe som ikke er så veldig populært. Men når Isak snek seg til å hente smokken, og morfaren påpekte at han var stor og måtte slutte med smokk, da kom det fra treåringen, “det er skikkelig urettferdig morfar”.

Jeg har tidligere nevnt at jeg har fantastiske naboer, og i går fikk vi enda et eksempel på det. Nabo damen kom med hjemmebakt marengskake på døren her. Hun har bakt mye til oss og har bidratt med noe til enhver anledning. Kaken var så nydelig at rubbel og bit forsvant under gårsdagens besøk. Tusen hjertelig takk, og jeg er evig takknemlig. 

 

I dag skal jeg bare slappe av nå på formiddagen. Kanskje det er på tide og finne seg en ny serie på Netflix som man kan følge med på. Planen er å lade opp batteriene til Isak kommer hjem fra barnehagen, for idag er det faktisk fint vær ute, og da er planen å være litt ute i ettermiddag. Frisk luft er godt både for store og små, og så får vi se, kanskje vi oppdager noen nye skatter eller noen mystiske vesener der ute. Hvem vet hva som kan skje når vi drar ut på nye eventyr….. 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *